
Denis Masquelier - IP Belgium
De kogel is door de kerk. U had liever een ander spreekwoord of gezegde? Dat kan: de dominostenen beginnen te vallen. Vandaag een hele grote steen: IP Belgium kondigde aan de als een anachronisme beschouwde bureaucommissie te laten vallen per 1 januari 2017.
De discussie over die 15% bureaucommissie wordt nu al meer dan een jaar en iedereen had er zijn mening over, zo zegt men bij IP Belgium. Die 15% van het bestede mediabudget is een historisch gegroeide commissie voor het reclamebureau of het mediabureau, als vergelding voor de geleverde diensten. Vooral in Vlaanderen is men er voorstander van om die commissie voorgoed te schrappen, wegens niet compatibel met de manier van werken van digitale media. IP kiest nu ook resoluut voor het schrappen van de 15% en kleefde daar de datum 1 januari 2017 op. "Voor de netto te factureren bedragen zal dat niets veranderen," zo luidt het. Volgens Denis Masquelier, directeur-generaal van IP Belgium, zal de afschaffing van die 15% tot een meer transparante, meer heldere en meer harmonieuze tarievenpolitiek leiden. Het zal bovendien adverteerders toelaten om beter de return on investment van mediacampagnes te evalueren. Vergelijkingen tussen media zullen namelijk veel gemakkelijker verlopen.
De afgelopen dagen heeft IP zijn klanten op de hoogte gebracht van deze beslissing en van de gevolgen ervan voor de markt, om er zeker van te zijn dat de belangrijkste spelers duidelijk zien en begrijpen waarover het gaat.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]