Jobat ‘Go for happy’ blaast één kaarsje uit

Media / News

Sinds 28 juni bestaat het vernieuwde Jobat één jaar. De joint-venture tussen Jobat.be en vacature.com groeide intussen uit tot een impactvol merk. “We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om het merk Jobat vernieuwend in de markt te zetten en top-of-mind te krijgen bij onze verschillende doelgroepen,” zegt Mark Maldeghem, algemeen directeur bij Jobat. “Zo heeft de Ludo-campagne zijn doel niet gemist. Daarnaast hebben we verschillende teams versterkt om in te spelen op de veranderende dynamiek van de arbeidsmarkt. Kortom: Jobat is vandaag nog beter gepositioneerd om bedrijven bij te staan in hun rekruteringsnoden en om hun werkgeversmerk op te krikken.”

Jobat.be staat vandaag in de markt als platform voor actief én latent werkzoekenden. Dit op basis van een profieldata-strategie die ingezet wordt op diverse kanalen zoals sociale media, Google, een ruim partnernetwerk (zowel Franstalig als Nederlandstalig) en tot slot de nieuwstitels (digitaal en print) van Mediahuis en DPG Media: Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, De Standaard, De Morgen, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Daarmee wil Jobat een crossmediale partner zijn voor werkgevers die hun vacature of hun employer brand visibel willen maken.

Een jaar na de samensmelting leerden al heel wat bedrijven de werking van het vernieuwde Jobat kennen. “De samenwerking met Jobat.be verliep sowieso al goed. De joint-venture tussen Jobat.be en vacature.com was verrassend nieuws in de HR(-communicatie) wereld, maar het resultaat is navenant,” getuigt Johan Claes, employer branding & sourcing manager bij MIVB. “Het grote voordeel is nu niet alleen dat je via één drager meteen alle dagkranten- en bijhorende (partner)sites-lezers kan bereiken, maar dat je je ook op bepaalde doelgroepen kan richten. Sterk én efficiënt! En zo heb ik het graag.”