Joke Ratiau

Our Kids

Toen Ogilvy Social.Lab begin 2020 op zoek ging naar een account executive, stelde ik me meteen kandidaat. De gezondheidscrisis had net voet aan wal gezet en zou – toen gedacht – in enkele maanden opgelost zijn. Net op tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan in BXL ma belle! Vanuit mijn home office dan toch, maar steeds omringd door fijne collega’s.

Hiervoor werkte ik als digital experience advisor bij Dropsolid, een webagency dat zich toespitst op het creëren van digitale ervaringen. Een boeiende plek waar ik graag aan de slag was, maar na een tijdje wilde ik de overstap maken naar reclame, een wereld die nauwer aansluit bij mijn studies. Een functie waar ik op projectbasis dieper betrokken ben tot creatieve campagnes, die verspreid worden via weloverwogen mediamixen van online en offline kanalen.

Doorheen mijn studies communicatiemanagement en -wetenschappen, en de afstudeerrichting nieuwe media en maatschappij, was ik gefascineerd door de kracht van publiciteit, het belang van betekenisvolle communicatie en de steeds evoluerende kanalen en mogelijkheden. Daarbovenop weerspiegelen deze aspecten, steeds vanuit een bepaalde tijdsgeest, de maatschappij waarin we leven. Iets wat ik vanuit een sociologisch standpunt enorm boeiend vind. En met een thesis over social media discourses op zak, veranderde ik van koers richting Ogilvy Social.Lab.

Hier kreeg ik de kans om me verder te ontplooien als account executive. Een functie waar ik mijn steentje bijdraag om, met behulp van ieders talenten in het agency, impactvolle campagnes op te bouwen en lanceren. Intussen ben ik er bijna een jaar aan de slag en heb ik immens veel bijgeleerd over deze wondere wereld. Graag meer van dat!