KBC Brussels toegankelijker dan ooit met Tramway21

Crea / News

“Het is voor niemand een geheim dat KBC Brussels niet enkel een complete en intuïtieve bankapp aanbiedt, maar tevens via de afdeling KBC Brussels Live een antwoord verschaft op alle vragen in verband met bank- en verzekeringszaken.” Dat is alvast wat door de campagne 2019 in de overal in de hoofdstad aanwezige kantoren werd kenbaar gemaakt.

Wat is er dan nieuw in 2020? “Onze visie dat we de Brusselse bankverzekeraar
willen zijn voor al wie woont en werkt in Brussel blijft onveranderd,” stelt Matthieu Van Riet van KBC Brussels. “De toegankelijkheid blijft een essentieel element, maar het is niet het enige. Leven in Brussel betekent dat men zijn weg moet vinden in een gewest met eigen wetten
en subsidies, en krijgt af te rekenen met problemen van mobiliteit, huisvesting en ondernemerschap. De burgers hebben dus ook en vooral op elk moment nood aan expertise. Van bij het begin stelden we alles in het werk om een expertengroep samen te stellen die permanent bereikbaar is voor zeer specifieke vragen... zoals vragen omtrent investeringen bijvoorbeeld. Vandaag telt de KBC Brussels Live-ploeg meer dan 50 experten-medewerkers, wat gezien de grootte van onze markt, enorm veel is. Zij geven een antwoord op al uw vragen. Op weekdagen van 8u tot 22u en op zaterdag tot 17u. Dit jaar wilden we vooral de nadruk leggen op dit differentiërende aspect van onze campagne.”

Zoals steeds heeft Tramway21 de Brusselse kaart gespeeld in haar campagne. Een campagne (met een grote B) die er moet aan herinneren hoe goed KBC Brussels vertrouwd is met de stad, haar inwoners en hun noden. We zien er Brusselaars aan het werk op hun pc of smartphone, in de stad, bezig met het regelen van hun investerings- of verzekeringszaken met hun expert. Met naast hen het verlichte reclamebord KBC Brussels. Een vorm van Brussels surrealisme...

Deze campagne wordt gevoerd op de radio, het web, affichage, geschreven pers, op verkooppunten en sociale media.

 

Credits
Client: KBC Brussels
Contacts: Pierre Wattiez, Matthieu Van Riet
Agency: Tramway21
Strategy & Project leader: Madeleine Leclercq & Thierry Goemanne Creation: Sophie Norman, Dirk De Smet, François Daubresse, Marco Calant Graphical Artwork: Lilas Heinix & Shanti Botman
Photographer: Sander Vandenbroucke
Producers: Emeline & Julien Fouya_Disturb Studio
Sound: Bleu Nuit
Media: MindShare