Nu klassieke reclame wordt weggezapt, moeten merken opnieuw op zoek naar een betrokken consument. En die laatste wil vooral geëntertaind worden. Of liever: ge-advertained. Het zou een zoveelste buzzwoord kunnen zijn, maar er zit wel degelijk wat in ‘advertainment’: de woorden advertising en entertainment. “What’s in a word,” denkt Peter Verrept, business development manager video bij Mediahuis Connect. Eigenlijk noemen ze het daar ‘native content’, een term die minstens even bekend is bij het grote publiek, of al dan niet nog bekender. Medialaan - de Persgroep Publishing heeft het dan weer over branded content, net als IP, de regie van RTL België. Maar hoe u het ook noemt, het resultaat moet hetzelfde blijven: content die een meerwaarde is voor de kijker of lezer. Onmisbaar in een tijd waarin we vooral willen vermijden dat er gezapt wordt. “Advertainment gaat over relevante en inspirerende content, met betrokkenheid van een adverteerder. Weg van de klassieke advertising, maar leuke content waarmee de lezer effectief iets is,” verduidelijkt Peter Verrept. Dat kan zowel online als via de klassieke media, “zolang de content maar centraal staat richting de lezer.”
Lees het artikel en het volledige dossier over advertainment in PUB Magazine.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]