Het Mechelse contentbureau Like Minds lanceert de marketingpodcast Top of Mind. Elke maand onderzoeken hosts Sam De Cock en Fabian Desmicht hoe de samenleving en marketingwereld op elkaar inspelen. De eerste aflevering heet ‘Non’-binair’ en beantwoordt de vraag: hoe communiceer je genderinclusief, in woord en in beeld? Samen met Inke Gieghase en Sofie Verhalle.
“Genderinclusie is – net als (sociale) duurzaamheid – een maatschappelijk thema waarmee we geregeld in aanraking komen wanneer we samenwerken met onze klanten,” vertelt Sam De Cock, oprichter en CEO van Like Minds. “Die piste willen we met Top of Mind verder bewandelen, maar dan nog diepgaander, genuanceerder en praktischer.”
Weg van de gladde marketeer
De Cock en zijn team mikken hun inzichten op iedereen met een hart voor communicatie. “Content voor marketeers is nog altijd erg toegespitst op snelle tips voor meer kliks. Met Top of Mind kiezen we voor een andere richting: expertise met veel facetten, échte verhalen en diepgang. Zo willen we weg van het clichébeeld van de gladde marketeer. Empathie en zingeving zijn essentieel voor goede communicatie. En dat delen we graag met de wereld.”
Op zoek naar relevante antwoorden
Grote vraagstukken vragen om nuance. “Daarom laten we ons voor elke aflevering bijstaan door experten en ervaringsdeskundigen,” vertelt hij. “In de eerste episode over non-binariteit vertellen Inke Gieghase en Sofie Verhalle over hun ervaringen met communicatie naar LGBTQIA+-personen. Recht uit het hart en met voldoende praktische tips om een groot verschil te maken.”
Experimenteren met audio
Het concept, de productie en de distributie van Top of Mind liggen volledig in handen van Like Minds. “We hebben alle mensen in huis om straffe podcasts te maken: redacteurs en researchers, stemmen en een producer. We ontwikkelen trouwens ook graag podcasts voor onze klanten. Een eigen podcast geeft ons natuurlijk meer ruimte om te experimenteren met format en thema’s, invalshoeken en geluidseffecten. Die open mind en zin voor experiment zijn belangrijke onderdelen van onze cultuur.”
De podcast is hier te beluisteren.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]