Terwijl de lockdown de pauzeknop van onze economie heeft ingedrukt, bleef die van onze afstandsbediening onaangeroerd. Integendeel. De sector beleeft ‘super interessante’ dagen, zo zeggen ze bij Havas Media. Vanessa Sanctorum, strategy director, en Flore Dargent, insight analyst, namen er pers, radio, OOH en televisie onder de loep. – Astrid Jansen
De uitgaven van adverteerders daalden, daar is geen twijfel over mogelijk. En dat media door die terugval van de advertentiemarkt in nauwe schoentjes kunnen zitten, daar is ook geen twijfel over mogelijk. En toch… In het strategieteam van Havas Media Group Belgium zien ze mogelijkheden in een meer lokale programmatie om de mediaconsument aan te trekken – en dan hebben ze het niet alleen over nieuws.
« In maart, zowel in het noorden als het zuiden, domineerde het nieuws onze levens. Zo bracht de speciale editie van 17 maart op La Une (RTBF) meer dan een miljoen mensen voor de buis, » vertelt Flore Dargent, insight analyst bij HavasMedia. Effectief, die dag zat één op de vijf Franstaligen voor zijn of haar televisie. De Belg had massaal oog voor lokale informatie. Maar dat is niet alles: Havas Media zag ook een enorme behoefte aan escapisme, met als gevolg een nationaal succes voor infotainmentprogramma’s.
[...] Het volledige artikel leest u bij de vertaalde artikels van PUB nr4
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]