Lucy boost zelfvertrouwen van Antwerpenaars

Crea / News

Antwerpen werd hard getroffen door de tweede grote opflakkering van het coronavirus. Met een chauvinistische campagne wil Lucy de moraal en het zelfvertrouwen van de inwoners herstellen.

Net toen het land de teugels een beetje liet vieren, sloeg corona opnieuw toe in de grootste stad van Vlaanderen. Om de bevolking te motiveren en de samenhorigheid te versterken, creëerde Lucy een geïntegreerde campagne die de veerkracht van de Antwerpenaar in de verf zet. Het werd een boodschap van hoop voor de hele stad, met een flinke portie zelfrelativering. Een campagne die spreekt als de gemiddelde Antwerpenaar: chauvinistisch en eigenzinning.

De campagne werd afgetrapt met een paginagroot manifest in de Gazet Van Antwerpen: ‘Afbollen, corona’, dat niet alleen oproept om vol te houden, maar ook om lokaal te consumeren. Sectoren als de detailhandel en de horeca in Antwerpen werden namelijk zeer hard geraakt door het virus. Voor het outdoor luik ontwierp Lucy dan ook tien verschillende affiches met tactische boodschappen die mensen aanzetten om extra solden te doen, te genieten van een terrasje, een dubbel dessertje te bestellen of, gewoon, om nog even vol te houden. De kleurrijke affiches zijn een maand lang niet weg te branden uit het Antwerpse straatbeeld. In digitale vorm duiken deze boodschappen op in acht afgeleiden voor banners en social media.

“De crisis is zeer ernstig, maar de communicatie om de verbinding met onze locals aan te gaan, hoeft dat niet te zijn,” zegt Claude Marinower, schepen van Marketing en Communicatie. “We willen een positieve boodschap de wereld insturen en de mensen en sectoren die bijzonder hard worden getroffen een hart onder de riem steken. En ook iedereen moed inspreken.” Want corona verslaan, Antwerpenaars kunnen dat.

Credits
Client: Kaat Daemen, Vicky Henderickx, Hanne Pauwels, Katherine Meersman, Liesbeth De Maeyer
Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Bram Van Moorhem, Najate El Achari, Iwein Vandevyver, Marko Leus
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx