Belgische bureaus op podium SABRE EMEA Awards?
Op 23 mei 2018 dingen twee Belgische LVTPR-campagnes mee naar een prestigieuze SABRE EMEA Award. Deze prijzen reikt The Holmes Report elk jaar uit aan opvallende Europese branding-, reputatie- en engagement-campagnes. In de categorie guerilla marketing nomineerden ruim veertig topmensen uit de marketingcommunicatiewereld de case voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen. In de regionale Benelux-categorie behoort de Ultimate Ears-case tot de genomineerden.
Progress Communications is eveneens genomineerd voor twee SABRE EMEA Awards. Voor de campagne FRITZ!Box: WiFi as a Lifestyle die het PR-bureau uitvoerde voor AVM komt het in aanmerking voor een award in de categorie Consumer Marketing Existing Product. Daarnaast drong de campagne die Progress Communications opzette voor de Accenture Innovation Awards door tot de finale voor de awardcategorie Benelux.
Daarnaast dingen ook naar een award: Weber Shandwick Brussels en Merck Consumer Health voor Omnibionta Pronatal en Ogilvy&Social.Lab en Pfizer voor Pact for Life. Pact for Life nodigde kinderen en rokende ouders uit om een deal te sluiten om te stoppen met roken. Ogilvy & Social.Lab creëerde een website waar ouders en kinderen elkaar konden uitnodigen om een overeenkomst te sluiten. De #Pactforlife-campagne werd gelanceerd op sociale media via twee video’s, waarin enerzijds een vader en anderzijds zijn kind hun ervaringen delen en samen een pact sluiten. In minder dan 4 weken tijd sloten maar liefst 1.642 ouders en kinderen een #Pactforlife.
En niet te vergeten Lewis. Lewis International is genomineerd met 4 campagnes die werden uitgerold in respectievelijk België, Nederland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk. De Belgische inzending genaamd de Onmogelijke Signeersessies, is een project dat LEWIS uitrolde i.s.m bol.com en DDB, en dat eerder al bekroond werd met onder meer een European Excellence Award en Cannes Lions. (Zie onze eerdere berichtgeving over deze campagne.)
Voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen werkte LVTPR België een campagne uit om de Refugee Walk onder de aandacht te brengen. De opbrengst van deze veertig kilometer lange voettocht – die mensen wil laten voelen hoe het is om als vluchteling zo’n afstand af te leggen – komt ten goede aan de opvang van vluchtelingen in België. Het doel van de campagne: deelnemers en sponsors werven voor de voettocht en tegelijkertijd de awareness rond de vluchtelingenthematiek te vergroten. Karolien Hessels, managing director van LVTPR België: “Onze strategie bestond eruit om via een zo breed mogelijk draagvlak zo veel mogelijk aandacht voor de vluchtelingenthematiek te creëren. Dat deden we met een creatieve guerilla-actie: in verschillende Vlaamse steden verkleedden we bekende standbeelden als vluchteling. Dit leverde samen met een uitgekiende PR-, socialmedia- en influencerstrategie enorm veel aandacht op in traditionele en social media. Voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen leidde dat zelfs tot dertig procent meer deelnemers en vijftien procent meer sponsoring dan het jaar daarvoor.”
Een andere uitdaging was de lancering van de Wonderboom, een nieuwe speaker van Ultimate Ears. Aangezien zowel de markt als het techmedialandschap enigszins verzadigd raakt, vroeg deze lancering om een creatieve invalshoek. LVTPR ging die uitdaging uiteraard graag aan en zette het merk in de Belgische markt als dé schokbestendige sfeermaker op feestjes. Karolien Hessels: “Met een gigantisch mobiel partyballenbad trokken we naar lifestylejournalisten, die daarin vervolgens zelf de schokbestendigheid van het product konden ervaren. Socialmedia-influencers kregen een piñata toegestuurd. De inhoud: enkele party essentials, waaronder een Wonderboom. Bij het openslaan van de piñata bewees de Wonderboom meteen zijn schokbestendigheid. Deze invalshoek bood media en influencers originele content, met enorme exposure tot gevolg. Uiteindelijk kende de campagne een bereik van ruim dertig miljoen, tot grote tevredenheid van onze klant.”
Voor AVM, wifi-expert en producent van FRITZ!-producten voor het intelligente thuisnetwerk, bedacht Progress Communications de WiFi as a Lifestyle-campagne. Het PR-bureau werkte daarvoor onder andere samen met verschillende influencers in België en Nederland, die in hun vlogs ingingen op de voordelen van de FRITZ!-routers. Door aan de hand van alledaagse situaties de mogelijkheden te tonen om het wifi-bereik te vergroten of content af te schermen voor gezinsleden, wist Progress Communications FRITZ!-producten onder een groot publiek onder de aandacht te brengen en veel interactie op social media te genereren. De samenwerking met influencers zorgde voor aandacht in zowel traditionele media als op social media, en resulteerde in een totaalbereik van 14,6 miljoen.
Om Accenture als toonaangevende en innovatieve partij te presenteren, vroeg de organisatie Progress Communications om de Accenture Innovation Awards (AIA) onder een relevant publiek onder de aandacht te brengen. Met de AIA vraagt Accenture aandacht voor de nieuwste innovaties door start-ups en scale-ups, met als doel de innovatie in Nederland te stimuleren. Dankzij datagedreven beslissingen en een focus op de meest opvallende en nieuwswaardige concepten wist Progress Communications de AIA effectief te positioneren als hét ecosysteem voor start-ups en scale-ups. De campagne leidde tot 155 publicaties met een gezamenlijk bereik van meer dan 12 miljoen.