{Making of van de week} Tegenslag voor Wunderman en Lunch Garden

Crea / Making-of / News

Lunch Garden WundermanDe making of van de week van deze week: de nieuwe tv-spots van Wunderman Antwerp voor Lunch Garden! Sinds 21 januari schuimen de nieuwe tv-spots voor Lunch Garden een jaar lang de Belgische reclameblokken af. Het is de grootste tv-productie die Lunch Garden ooit op poten zette. Bij Wunderman Antwerp zijn ze dan ook enorm blij met het resultaat. De spots tonen een moeder en haar gezin doorheen een al iets te drukke dag. Wat ze niet merken, maar de kijker wel, is dat ze gevolgd worden door een lastige verteller. Deze pechman laat de planning helemaal in ’t honderd lopen.
Het was voor Wunderman Antwerp en regisseur Benny Vandendriessche dan ook cruciaal om deze pechman helemaal ‘on point’ te krijgen. Zijn kledij en manier van doen moesten ietwat bevreemdend zijn, zonder er een freakshow van te maken. Daarna was het zoeken naar die typische dagdagelijkse funny because it’s true-momenten. Eens die gevonden waren, bestond de kunst erin om onze pechman er naadloos in te laten opgaan. In enkele seconden moest hij, zonder al te veel toeters en bellen, het helemaal mis laten lopen.
Verder botste het productieteam ook op enkele technische uitdagingen. Zo werd er een speciale slagboom ontwikkeld die het gewicht van een volwassen man kon dragen. Ook was het voor onze acteur geen sinecure om bij -1° anderhalf uur aan deze ijskoude paal te bengelen. Maar uiteindelijk kon de volledige crew terugblikken op drie zeer aangename en productieve draaidagen. En werd er na de wijze woorden “It’s a wrap”, geklonken op een mooi resultaat en een vruchtbare samenwerking.

Credits
Agency: Wunderman Antwerp
Client: Lunch Garden
Client contact: Sabine Vanderveken, Silke Van Den Houte, Simon Goossens, Emilie Van Vlasselaer
Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creative team: Wout Geysen, Tijs Dejonckheere
Strategy: Evert Van den Broeck, Denis Ghys
Account team: Valérie Rosiers, Veroniek Hesters
Producers: Bruno Dejonghe, Amélie Van Campen
Sound design: Menno Van Riet
Production company: Wenneker
Director: Benny Vandendriessche
Sound Branding: Sonhouse