Niet echt een making-of van een campagne, maar de making-of van een idee voor een campagne! Het nog jonge Antwerpse bureau The Other Agency (TOA) heeft nu pas haar eerste award binnen, en het is meteen een Gold op de Clio Awards. Het communicatiebureau ging dit jaar met name lopen met de Emerging Creative Award, die dit jaar draaide om een briefing van Budweiser.
Het Amerikaanse biermerk zocht een slimme campagne om haar teveel aan clean energy – dat Bud zelf genereert in een eigen windpark – op te maken. Het antwoord van de jonge creatieven van The Other Agency: a green Bud in a green bar. ‘Cause Bud is great, and clean energy is weiser. Amerikaanse bars kunnen één jaar gratis clean energy winnen door votes te sprokkelen in hun community. Op die manier blijft Budweiser brouwen for a better America. Hear, hear.
“We zijn er trots op om als klein, onafhankelijk bureau een Clio award binnen te halen,” zegt Ninia Daelman, strategic director van TOA. “We staan als underdog toch mooi te blinken tussen al dat grote gouden geweld.”
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]