Mannen gaan met de borst vooruit voor Equal Pay Day

Vrouwen in Europa verdienen 16% minder per maand dan mannen. Dat betekent dus dat vrouwen tot het einde van het jaar gratis werken. Daarom heeft Zij-kant 4 november omgedoopt tot de Europese dag voor ongelijk loon. Een ongelijkheid die we makkelijk kunnen vermijden door de taken in het huishouden eerlijk te verdelen. Voor deze gelegenheid bedacht Mortierbrigade een visual die duidelijk maakt dat, zelfs al zijn niet alle taken eerlijk te verdelen, het grootste deel dat wél is.
Op de visual zien we een vader die borstvoeding geeft aan zijn kind. Bij de afbeelding staat een headline die oproept om de loonkloof voor eens en voor altijd te sluiten, door de taken in het huishouden beter te verdelen: “Not all tasks can be shared. But most of them can.”
Voor de modellen werden een echte vader en zijn kind gebruikt. De visual werd gemaakt door Frieke Janssens.
Credits
Client: Zij-kant & PES
Client contacts: Vera Claes & Katja Ziska
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Zouag & Nicolas Gaspart
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Philippe Gérin
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Design & DTP: Vito Latorrata
Production Company: Bouncerocks
Photographer: Frieke Janssens
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]