Marketingstudenten Thomas More adverteren vzw’s voor 80.000 euro

4schools / Media / News

80.000 euro. Dat is het budget dat de marketingstudenten van Thomas More in Mechelen dit jaar mogen spenderen aan Google Ads-campagnes voor vzw’s. 10.000 per organisatie. Niet op kosten van de school, ook niet op die van de vzw’s en gelukkig al helemaal niet op die van de studenten, wel op die van Google zelf.

"Dit project loopt al enkele jaren voor onze studenten, met dank aan een van onze docenten die zelf bij Google gewerkt heeft,’" zegt opleidingshoofd marketing Tim Moriën. "Het budget is er via Google Ads Grants voor alle vzw’s. Het unieke in dit verhaal is dat de studenten de vzw’s ontlasten in het bedenken en de implementatie van de campagnes. De meerwaarde voor de opleiding is enorm. Enerzijds zetten we in op het maatschappelijk engagement van studenten en tonen we aan dat marketing meer is dan profit. Anderzijds krijgen ze heel wat hard skills en praktijkervaring mee die meer waard zijn dan eender welke theoretische les."

Nieuw dit jaar is dat de studenten niet alleen een Google Ads-campagne opzetten, maar ook een gerichte videomarketingcampagne. "Meer output voor de vzw’s en nog meer ervaring voor de studenten," verklaart Moriën. De deelnemende vzw’s, gaande van woonzorgcentra tot het ECC, zijn enthousiast over het initiatief. Voor hen is de extra marketingondersteuning meer dan welkom. De campagnes zullen lopen in november en december. De deelnemende vzw’s: Eigen Thuis, Compagnie Cecilia, ARSENAAL/LAZARUS, De Kampenhoeve, Woonzorgcollectief, ECC België, VDS en Circular Brussels.

Foto: Marketingstudenten van Thomas More Mechelen maken kennis met de vzw’s en brainstormen over mogelijke campagnes.