Media meer en meer 'into the game'?

Media / News

Tussen gaming en mediaspelers is het verre van game over’! Integendeel, de initiatieven blijven hier en daar uit de grond poppen.

De wereld van gaming gaat niet alleen maar over het samenbrengen van mensen met eenzelfde passie. “Het gaat verder dan dat,” zegt Greg Carrete, hoofd van RTB iXPé, het nieuwe medium van de RTBF gericht op gaming & culture. Hun strategie laat zich uitrollen via verschillende pistes, zeker op Twitch, het ideale toevluchtsoord voor de nieuwe generatie mediavoren. “Het nieuws daar gaat vooral over videogames, maar omarmt ook de popcultuur en laat ons vooral interageren met een hele reeks actuele onderwerpen. En natuurlijk zenden we er ook games en videocompetities op uit.” Dan is er YouTube, dat zich richt op veel specifiekere gebieden zoals ‘Mindset’, het filmische format over videogamecompetitie of Shinyusu, de wekelijkse informatiecapsule gewijd aan Aziatische culturen. En dan zijn er nog de kanalen Twitter en Instagram. “Op Twitter communiceren we vooral B2B, zodat we ons bestaan als serieuze speler in het gaming-ecosysteem in de verf kunnen zetten. Op Instagram kunnen we een iets breder publiek bereiken, en dat doen we met informatieve content: reportages rond gaming en de geek- en popcultuur. Het is dankzij het succes van dergelijke initiatieven dat videogames eindelijk hun plaats hebben kunnen vinden in interne discussies.”

[...] LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL HIER