Mediahuis Connect commercialiseert podcasts

Media / News

abribus_2 Lucy StandaardAls adverteerder kan u sinds kort uw eigen sponsored message laten integreren in de podcasts van Mediahuis Connect. Bij De Standaard lanceerden ze eerder deze week ‘dSAudio’, een dagelijkse podcast op weekdagen. Het Nieuwsblad introduceerde dit jaar bovendien ‘Sjotcast’, een wekelijkse podcast voor voetballiefhebbers.
iphone Lucy StandaardInternationaal onderzoek toont aan dat podcasts de meest onbereikbare consumenten kunnen bereiken. Podcastgebruikers zijn aandachtige en loyale luisteraars die sponsored messages in hun favoriete podcasts als betrouwbaar ervaren. Voor de uitrol van het project deed Mediahuis Connect beroep een op Chase Creative, een social storytelling agency uit Gent. Mediahuis Connect werkte samen met KPMG en Chase Creative een partnership uit waarbij KPMG als eerste adverteerder sponsored messages liet integreren in een aantal afleveringen van dSAudio. Daarin verwijzen ze naar hun eigen native podcast die je kan beluisteren vanaf 15 maart.
“Als adviseurs zetten we bij KPMG enorm in op innovatie en digitale ontwikkeling. Dankzij deze podcast kunnen we onze doelgroep van ondernemers, maar zeker ook nieuwsconsumenten van dS, bereiken met een sterke en toegankelijke boodschap,” zegt Ingrid Stoffels, sales and marketing director bij KPMG.
Jan D’hont, co-founder van Chase Creative, vult aan: “We geloven in de kracht van audioverhalen met een hoge productiewaarde. Een goed doordachte podcast smeedt een diepgaande en emotionele band tussen luisteraar en merk. Het doet ons plezier om onze podcast-expertise met een uitdagend merk als KPMG te kunnen matchen. Samenwerken met een voorloper als Mediahuis Connect maakt ons een trotse partner.”