Met branded content vertellen merken hun verhaal als nooit tevoren

Media / News

* PARTNER CONTENT *

Je bent een artikel op PUB.be aan het lezen. Dat had je waarschijnlijk ook wel door. Maar om helemaal transparant te zijn, vallen we vanaf de tweede regel met de deur in huis: de content die je nu leest is door een adverteerder aangeleverd en betaald. Een artikel over branded content, dat zelf branded content is? Dit is het beste bewijs van het potentieel van deze communicatietechniek. Het is niet echt reclame, maar ook geen echt redactioneel artikel. Deze vorm van ‘native advertising’, zoals ze dat in het Engels noemen, heeft heel wat troeven.

De techniek onderscheidt zich van andere marketingtechnieken omdat je er een verhaal mee kunt vertellen. Met een begin, een crescendo en een einde (nu zit je bijvoorbeeld in het crescendo-deel…). Het onderwerp van het artikel is de rode draad van het verhaal, zonder meteen op het product te focussen. Zo is het bijvoorbeeld veel doeltreffender om lezers eerst te informeren over energiebesparende maatregelen bij renovaties, het belang van isolatie en eventuele gewestelijke premies, voor je de eigenschappen van je ramen uit de doeken doet.

Een branded article gaat naadloos op in het medium. Het volgt dezelfde stijlvoorschriften en opmaak als alle andere artikels. Zo biedt jouw branded content een grote toegevoegde waarde, zowel voor de lezer als voor je merk. Dat is een uiterst doeltreffende manier om een band op te bouwen met je doelpubliek. Je komt geloofwaardig over, inspireert vertrouwen en kunt een emotionele band kweken.

En wat kunnen we marketeers die dit buitengewone artikel uitlezen verder nog vertellen? Onze argumenten met cijfers staven, bijvoorbeeld. Online wordt maar 20%* van de publireportages door internetgebruikers als reclame gezien. 6,4* op de 10 van hen zeggen dat ze zulke branded articles appreciëren. En 63%* zou het betroffen merk aanbevelen na het lezen van de branded content. Dat zijn grote troeven om de bekendheid en het imago van je merk bij een geëngageerde doelgroep te vergroten. En dan hebben we het niet over de strategisch geplaatste link gehad, waarmee lezers met een simpele klik tot actie kunnen overgaan.

Goede branded content speelt open kaart. Zo weet je al vanaf het begin van dit artikel dat het nu tijd is voor de call to action van een relevante adverteerder. In dit geval is dat Rossel Advertising. Dit bureau voor reclameregie is marktleider in Franstalig België en biedt je de geloofwaardigheid waar je naar op zoek bent. Zo is je toekomstige campagne met branded content in goede handen bij Rossel Advertising, want het werkt samen met gereputeerde uitgevers, in uiteenlopende contexten om de meest diverse potentiële doelgroepen te bereiken. Voor elke sector (FMCG, automotive, banking, retail ...) en bedrijfsgrootte (nationaal, regionaal of zelfs een lokaal) zijn er verschillende advertentieoplossingen op maat. En al wat je daarvoor moet doen, is klikken op www.rosseladvertising.be/nl/branded-content-web-co

 

* Bron: Rossel Advertising