{Making of van de week} Met Good Morning en Rombouts valt papier weer in de smaak

Crea / News / Sustainability

De koffiebranders van Rombouts zijn gek op Paper Art! Na een kleurrijke en handcrafted B2B-film van Le Silo werd nu een groot publiekscampagne opgezet door creatief partner Good Morning om de lancering van de nieuwe, individuele en 100% composteerbare filterkoffie in de kijker te zetten. Een ecologische innovatie die ons plasticverbruik met 147 ton per jaar moet verminderen.

“De complexiteit van dit project was dat we twee doelgroepen moeten bereiken,” zegt Hélène van den Bossche, head of marketing bij Rombouts. “Een ouder publiek, dat de oude plastic filter kent en gehecht is aan haar smaak, en anderzijds de jongere, die noch de filter noch het merk Rombouts kent. Je moest de ene geruststellen en de andere overtuigen.”

Om dit te doen heeft Good Morning samen met Robert & Marien een mediaplan uitgewerkt dat zowel klassieke media promoot, zoals weersponsoring of een perturbatie in Metro, maar ook vooral digitale media, pre-roll, social, bannering... Resultaat: een campagne vol energie die de gebruikelijke taal van koffie doorbreekt. Zo zien we maar dat papier nog toekomst heeft!

Bekijk hier de making-of van de campagne:

Credits

Client contacts: Hélène van den Bossche, Xavier Rombouts
Agency: Good Morning
Managing Partner: Laurent Poznantek
Account Manager: Virginie Huvenne
Strategy: Axel Leclère
Creative Team: Jean-François Dooms, Cédric Tielemans
Digital Designer: Filiz Elaerts
Graphic Designer: Gwen Pitseys, Martine Vanderborght
Creative Production Company: Le Silo / Alexis Facca, Tom Joye
Media Agency: Robert & Marien