Begin april kondigde Google aan dat ze de nodige wijzigingen zou doen om haar advertentiebeleid te verbeteren. Vorige week meldde de internetgigant alvast de start van nieuw detectiesysteem, waarmee de internetgigant sneller zou kunnen handelen in geval van nodig. Nu worden er ook nieuwe maatregelen getroffen. Zo zal YouTube voortaan geen advertenties meer plaatsen voor websites met minder dan 10.000 bezoekers. Op die manier wil Google vermijden dat de eigenaars van de websites geld innen dankzij agressieve video’s of piraterijen, een maatregel die al in voorbereiding is sinds november vorig jaar, verduidelijkt YouTube.
« Deze nieuwe drempel stelt ons in staat om voldoende informatie te verkrijgen om de iniegriteit van de site te waarborgen, » vertelt Ariel Bardin, hoofd productmanagement bij Google, uit in een blogpost van Google. « Daarnaast helpt het ons ook om ervoor te zorgen dat de site voldoet aan onze ethische regels rond reclame. » In de toekomst is het videoplatform ook van plan om deze maatregelen te versterken door het toevoegen van pre-review procedures voor « nieuwe ontwerpers die websites willen ontwikkelen die inkomsten genereren, » aldus Bardin.
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]