Moeilijke millennials, en waar ze te vinden

Communication / News

millennialsMillennials: wie zijn ze, waar zijn ze, wat drijft ze? PUB trok uit op onderzoek. Een nieuwe PUB, inderdaad, en weer eentje van om te smullen, al zeggen we het zelf. Uiteraard hebben een interview met Lies Eeckman, Advertiser Personality of the Year 2017. Ook de andere genomineerden, Zehra Sayin, ceo van Special Olympics BelgiumAlex Thoré, directeur CRM, branding & communication bij Proximus en David Willems, tot deze maand marketingdirecteur bij Toyota & Lexus, worden geïnterviewd.

Daarnaast zoomen we in op de millennials. Maar tja, zijn die wel te vinden? Bestaan ze wel? De babyboomers, Generatie X, Generatie Y… Het zijn termen die u wellicht niet vreemd in de oren klinken, en al zeker niet deze laatste. Generatie Y, of ook wel de “millennials” genoemd. Als u er Google even bij haalt, leest u dat deze term gebruikt wordt voor “iedereen geboren tussen 1980 en het jaar 2000”. Ter verduidelijking van deze nogal vage en brede term: “De millennials vormen een generatie die geboren is met de computer. Te jong om zich een wereld in te beelden zonder gsm, e-mails enz.” Aan het woord: Jean-Marc Segati, general manager van Nextage. “Ze hebben de crisis gekend, zagen de eerste gsm’s opduiken, vinden het minder belangrijk om een auto te bezitten en zijn gemakkelijker zelfstandig. Ik herinner me een zin uit een film die hen goed beschrijft: ‘Why would you want to find a job, when it’s so much easier to create your own job?’ Dat is very millennial. En dat wil dus ook zeggen: moeilijker voor de communicatie. Ze zijn soms zo onvoorspelbaar, onafhankelijk, kritischer tegenover reclame, strenger ten opzichte van fake news… Ze willen participatie en transparantie in bedrijven.”

De rest van het artikel leest u in de nieuwe PUB.

Wat staat er nog in deze PUB? We zetten onze reeks over politiek in België voort en interviewen enkele journalistieke kleppers uit noord (Ivan De Vader, Jan De Meulemeester) en zuid.

We brengen voorts de geschiedenis van het bekende koekjesmerk Jules Destrooper in woord en beeld en in de reeks Mediacity laten we het licht schijnen over het beeld van Brussel in (Nederlandstalige) media. En omdat december pakjestijd is gaan we in op diverse soorten verpakkingen: van gebouwen (Christo) en van drank (aan de hand van interviews met enkele designbureaus).

Kristof Snels (LDV United) verklapt waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en Jeroen Van Haele (Hotel Hungaria) buigt zich over lineair kijken.

Natuurlijk hebben we weer enkel uitdagende column (zoals van Marc Frederix en van Wolfgang Florizoone) en presenteren we enkele New Kids in Town. We gaan op bezoek bij Adjust in Rixensart en in de rubriek It Runs in the Family vonden we een communicatiebureau waar liefst vijf familieleden aan de slag zijn: de familie Lefevre in GBL Studio (met inbegrip van Apunta) in Kortrijk…