Mortierbrigade Agency of the Year: “We try harder”

Awards / Communication / News

De Creative Belgium Awards leverden dit jaar alweer een Agency of the Year op. De (figuurlijke) wisselbeker ging naar Mortierbrigade (ja, we weten het: ze schrijven zelf altijd mortierbrigade). Een interview waard met de CEO en naamgever van het bureau, Jens Mortier.

Bij onze aankomst ten kantore zijn Jens Mortier en Joost Berends, twee van de partners van het bureau, aan het keuvelen over slechte reclame. Maar vandaag gaan we het over goede (bekroonde) reclame hebben en eigenlijk zijn we blij dat we Joost Berends treffen, ook voor de foto’s. Want: “Eigenlijk is Joost méér verantwoordelijk voor al die prijzen dan ik,” zegt Jens Mortier lachend, en zeker is dat Mortierbrigade kan schitteren door een sterk team van partners – naast beide genoemde partners zijn dat ook nog Vincent D’Halluin, Evert Vermeire, Dirk Debeys en Philippe Deceuster (die vandaag niet op kantoor zijn). Maar hoewel het bureau zichzelf consequent mortierbrigade (met kleine m) noemt – om niet de indruk te wekken dat alles rond Mortier zelf draait – blijft de zoon van HUMO-icoon Guy Mortier de spreekbuis, ook vandaag. Niet dat daarover klachten zijn: de eloquente Jens Mortier zegt graag waar het op staat. Zoals: “Creative Belgium Awards en Effie blijven de belangrijkste prijzen in ons land. Dit is dus een fijne bekroning. En als je elk jaar meespeelt voor de titel, en vier of vijf keer Agency of the Year wordt op bijna 20 jaar, bewijs je dat je op een constant niveau werkt én dat je goed evolueert en de tijdsgeest blijft vatten.”

Wat betekent de bekroning tot Agency of the Year voor jullie?

Jens Mortier: “Ik ben niet helemaal objectief, dus ik kan alleen maar beamen wat een iemand van P&G onlangs zei over creatieve awards. Eén: het is goed voor de business van onze klanten. Award winning werk heeft 11 keer meer impact, berekende professor Peter Field. Twee: het is een erkenning door collega’s, en dus een morele boost voor het hele team, ook voor de klant. Drie: het helpt om goede mensen te houden én aan te trekken. De beste mensen willen bij de beste bureaus voor de beste merken werken. De loyaliteit bij de medewerkers én de instroom van jong talent ligt bij ons gevoelig hoger dan het gemiddelde bij de bureaus!”

Lees het volledige interview hier.

Foto’s: Antonin Weber