Kinderen zijn de meest kwetsbare groep op de openbare weg. Om iedereen bewust te maken om extra op te letten in het verkeer, lanceerde Stad Antwerpen in samenwerking met Lokale Politie Antwerpen ieder jaar een campagne rond verkeersveiligheid. Met de campagne ‘word mijn maat op straat’, uitgewerkt door Kunstmaan, ligt de focus dit jaar op hoffelijkheid in het verkeer, specifiek naar schoolgaande kinderen en jongeren.
Om deze campagne extra in de kijker te zetten, deden Lokale Politie Antwerpen en Stad Antwerpen een beroep op Native Nation. Zij ontwikkelden een bijkomende pr- en influencer marketing-campagne, waarbij ze op 1 september acht 'Bekende Antwerpenaren' op twee grote kruispunten dropten om kinderen veilig te leren oversteken. Zo kon je vier acteurs en actrices van de populaire jeugdserie Ghost Rockers aan een groot kruispunt nabij Hoboken vinden, en vier anderen op het kruispunt van de Belgiëlei en de Lange Leemstraat: onderneemster Eline De Munck, regisseur Adil El Arbi, oprichtster van Let’s go Urban Sihame El Kaouakibi en ATV-gezicht Zoë Van Gastel. De pers was op de hoogte van de actie via een persuitnodiging, maar voor de schoolkinderen was het een fijne verrassing op een eerste schooldag. De actie kwam uitgebreid aan bod via de sociale mediakanalen van de verschillende influencers alsook in de pers (in het radionieuws, op televisie, in print en online). Native Nation voorziet nog een tweede wave de komende weken via 15 bijkomende influencers, die ook de handen uit de mouwen zullen steken op kruispunten in hun buurt, en hier uitgebreid over zullen berichten op hun sociale media. Via de actie werd ook de hashtag #maatopstraat gelanceerd, die iedereen oproept om ook zelf mee te helpen en hierrond foto’s te delen om mensen te sensibiliseren.
Native Nation slaagde er dankzij hun online influencer platform in om in minder dan een week tijd in overleg met de klant in totaal 23 profielen te recruteren en te activeren: 8 Bekende Vlamingen en 15 influencers, die samen ongeveer 1,3 miljoen mensen bereiken. De impact van hun online posts wordt via een realtime rapportering gedeeld met zowel de klant als het mediabureau Maxus.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]