Native Nation steekt veilig de straat over

Communication / Native / News

Native Nation Politie Antwerpen 25_ WhiteOut.be _Kinderen zijn de meest kwetsbare groep op de openbare weg. Om iedereen bewust te maken om extra op te letten in het verkeer, lanceerde Stad Antwerpen in samenwerking met Lokale Politie Antwerpen ieder jaar een campagne rond verkeersveiligheid. Met de campagne ‘word mijn maat op straat’, uitgewerkt door Kunstmaanligt de focus dit jaar op hoffelijkheid in het verkeer, specifiek naar schoolgaande kinderen en jongeren.Native Nation Politie Antwerpen 18_ WhiteOut.be _

Om deze campagne extra in de kijker te zetten, deden Lokale Politie Antwerpen en Stad Antwerpen een beroep op Native Nation. Zij ontwikkelden een bijkomende pr- en influencer marketing-campagne, waarbij ze op 1 september acht 'Bekende Antwerpenaren' op twee grote kruispunten dropten om kinderen veilig te leren oversteken. Zo kon je vier acteurs en actrices van de populaire jeugdserie Ghost Rockers aan een groot kruispunt nabij Hoboken vinden, en vier anderen op het kruispunt van de Belgiëlei en de Lange Leemstraat: onderneemster Eline De Munck, regisseur Adil El Arbi, oprichtster van Let’s go Urban Sihame El Kaouakibi en ATV-gezicht Zoë Van Gastel. Native Nation Politie Antwerpen 24_ WhiteOut.be _De pers was op de hoogte van de actie via een persuitnodiging, maar voor de schoolkinderen was het een fijne verrassing op een eerste schooldag. De actie kwam uitgebreid aan bod via de sociale mediakanalen van de verschillende influencers alsook in de pers (in het radionieuws, op televisie, in print en online). Native Nation voorziet nog een tweede wave de komende weken via 15 bijkomende influencers, die ook de handen uit de mouwen zullen steken op kruispunten in hun buurt, en hier uitgebreid over zullen berichten op hun sociale media. Via de actie werd ook de hashtag #maatopstraat gelanceerd, die iedereen oproept om ook zelf mee te helpen en hierrond foto’s te delen om mensen te sensibiliseren.Native Nation Politie Antwerpen 23_ WhiteOut.be _

Native Nation slaagde er dankzij hun online influencer platform in om in minder dan een week tijd in overleg met de klant in totaal 23 profielen te recruteren en te activeren: 8 Bekende Vlamingen en 15 influencers, die samen ongeveer 1,3 miljoen mensen bereiken. De impact van hun online posts wordt via een realtime rapportering gedeeld met zowel de klant als het mediabureau Maxus.Native Nation Politie Antwerpen 16_ WhiteOut.be _