Nele van Malderen op Orbit by PUB: Bakken maar!

Communication / News / Sustainability

Sinds 2018 staat oktober synoniem voor duurzaamheid dankzij Orbit. Deze conferentie is gebaseerd op de 17 duurzaamheidspijlers van de Verenigde Naties en heeft tot doel duurzame en ethische waarden in de MarCom-sector te verdedigen, onder impuls van een panel van geëngageerde persoonlijkheden. Dit jaar is het thema eenvoudig, maar het raakt de kern van de zorgen van elk bedrijf: hoe kunnen we onze consumenten gelukkig maken? Het antwoord: met een merk dat zich inzet voor duurzaamheid.

PUB stelde een aantrekkelijk programma samen boordevol tips en casestudy’s. Na Jonathan Hall (Kantar) zijn we verheugd om ook Nele Van Malderen, chief communications & sustainability officer bij La Lorraine Bakery Group, aan te kondigen als spreker van Orbit by PUB.

Nele Van Malderen heeft tonnen ervaring in marketing, communicatie, branding, stakeholder management en klantenservice in de sector van de fast-moving consumer goods. Ze startte haar carrière met functies binnen Unilever en Danone (health manager, communications director...), waarna ze de overstapt maakte naar Novartis. Eerst als head of communications voor de Belgische markt, later ook voor de Europese markt. In 2015 ging ze aan de slag bij Proximus, waar ze werkte als director group communications en later zelfs als strategisch adviseur naast de CEO. Ze leidde er de corporate communicatiestrategie voor de groep, was verantwoordelijk voor interne & externe communicatie en mediarelaties en ontwikkelde er ook een nieuwe duurzaamheids- en reputatiestrategie.  

Sinds februari 2020 werkt Van Malderen voor La Lorraine Bakery Group als chief communication & sustainability officer. Ze rapporteert er rechtstreeks aan de CEO en is ook lid van het executive committee. 

Benieuwd naar haar talk, 'Making tomorrow better than today', op Orbit by PUB? Inschrijven kan via de knop hieronder!

This Event is supported by