Ngo’s lanceren #Together4Forests met Federate

Crea / News / Sustainability

Federate helpt WWF Europe, Greenpeace en hun partners in de strijd tegen ontbossing met een nieuwe online campagne.

De campagne, in het kader van de actie #Together4Forests, loopt sinds 12 september en wordt enkel online uitgerold. De headline “Everyone deserves a home to stay safe” is een knipoog naar de huidige Covid-19-situatie en wordt ondersteund door twee beelden die het dringende karakter van de situatie symboliseren. De campagne werd uitgewerkt in verschillende formaten.

Het doel van deze campagne? Zoveel mogelijk Europese burgers overtuigen om deel te nemen aan de volksraadpleging die momenteel wordt gehouden door de Europese Commissie in verband met de te nemen maatregelen ter bescherming van onze bossen en andere ecosystemen wereldwijd.

Het concrete onderwerp van deze volksraadpleging is een mogelijke nieuwe wet die moet voorkomen dat producten die verantwoordelijk zijn voor massale ontbossing worden verkocht in de EU. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk burgers te mobiliseren om hun stem te laten horen.

Er zijn heel wat producten die (te) intensief worden geteeld en zo het fenomeen van ontbossing veroorzaken. Denk maar aan soja uit Brazilië, dat wordt gebruikt in diervoeder in Europa, of palmolie uit Indonesië, dat we terugvinden in heel wat voedingsmiddelen en cosmetica. De toekomstige wet wil deze producten verbieden in de EU.

Ter herinnering: onze bossen beslaan 31% van het landoppervlak van de wereld. Ze zijn een essentiële bron van zuurstof en het toevluchtsoord van honderdduizenden soorten planten en dieren. Jaarlijks wordt er echter nog altijd 6,5 miljoen hectare natuurlijk bos gekapt, wat neerkomt op 17 voetbalvelden per minuut...

Credits
Advertised brand: WWF EU & > 100 partners
Client Contact: Zoë Casey
Advertising Agency: FEDERATE
Agency website: www.federate.eu
Creative Director: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation: Régis Leemans, Charly Dheulin, Denis Dubrulle Graphic Design : Aurélie Prestigiacomo
Motion Design: Odile Forget
Account Director: Yana Huygens