Nieuwe website en branding voor StoryMe

Crea / News

2021 wordt een nieuwe start voor het Gentse StoryMe. Het videobureau koos recent nog voor een nieuwe CEO, head of sales én HR manager. Grote stappen die allemaal kaderen in StoryMe’s herpositionering als creative video & performance agency, waarvoor het bedrijf eerder ook een nieuwe creative director en head of performance aanwierf.

De injectie van expertise brachten nieuwe klanten en grotere campagnes met zich mee, waardoor StoryMe uitgroeide van een “1 minute animation” studio tot een allround videobureau. Dit moest vertaald worden in een nieuwe brand identity. In een wereld waarin video populairder is dan ooit is StoryMe’s missie om elk bedrijf Video First te maken en hun doelstellingen te bereiken met video. Het team wil klanten daarom op alle vlakken kunnen servicen: van het bedenken van video-strategieën tot de campagnes implementeren online om de best mogelijke resultaten te bereiken. Om deze missie tastbaar te maken werkte StoryMe de afgelopen maanden ook aan een nieuwe website.

Bij een nieuwe website van een videobureau hoort uiteraard ook een nieuwe company explainer video. Deze nieuwe company video speelt in op de Video First visie van StoryMe en het feit dat consumenten vandaag niet alleen volledig digitale communicatie, maar vooral video verwachten te zien.

“De nieuwe website is sneller, frisser en gebruiksvriendelijker, en vertegenwoordigt vooral ook beter wat StoryMe geworden is: een creative video & performance agency. De website biedt daarnaast ook een beter overzicht van eerdere cases en is volledig volgens onze Video First mentaliteit gemaakt,” zegt Dimitri Van Hoe, CEO van StoryMe.

“In onze nieuwe company explainer volgen we een meisje dat volledig ondergedompeld wordt in de digitale wereld. Het verhaal voelt dankzij de cinematografie, de muzikale voice over met stem van Dvtch Norris en de unieke setting bijna surrealistisch, maar eigenlijk ligt het heel dicht bij de realiteit waarin we vandaag steeds meer leven: omringd door video,” legt creatief directeur Tone De Cooman uit. “Onze nieuwe explainer geeft die verhoogde nood aan videocommunicatie weer, en toont daarnaast ook duidelijk aan dat je met video niet alleen sterke verhalen kan vertellen, maar ook echte resultaten kan bereiken.”

De nieuwe website, inclusief de nieuwe company video, ging dinsdag 2 februari live op storyme.com.