Nog meer kattenmemes dankzij Plan.Net, Serviceplan en de 'Miauw-o-clock' van Whiskas

4schools / Crea / News

Plan.Net en Serviceplan hebben samen met Mars “Miauw-O-Clock” (“Purr O’Clock” in het Engels) gelanceerd. Een ludieke campagne voor het vertrouwde merk Whiskas op de Belgische en Oostenrijkse markt. Het creatieve team bedacht een inspirerende meme-generator. Mensen uploaden een foto van hun kat, genereren een grappige meme en maken kans op een prijs. Elke dag om 10:00u is het “Miauw-o-Clock” — dan wordt er een winnaar gekozen. De meme-generator werd gelanceerd op www.purroclock.at (Oostenrijk) en www.purroclock.be (België). Die website dient als centrale hub voor de campagne en voorziet een leuke activatie waarbij ook de poezelige vrienden betrokken zijn.

Microsite met moderne technologieën

Plan.Net, het digital experience, transformation & tech agency van de Serviceplan Group, vertaalde de strategie in een consistente en responsive website met een geanimeerde microsite op maat die wedstrijddata verzamelt in HubSpot. Het team bouwde een eigen meme-generator met deelfunctie, dankzij moderne technologieën als Vue3, Golang, Postmark en een serverloze AWS-infrastructuur voor mogelijke hoge beschikbaarheid. Plan.Net rapporteert ook wekelijks aan het Mars-team voor evaluatie en de selectie van winnaars. Daarnaast creëerde Serviceplan al het POS-materiaal voor communicatie in de verkooppunten, met een getraceerde QR-code die bezoekers ter plekke kunnen scannen om deel te nemen en te winnen op de microsite.

Credits

  • Client: Mégane Tournier, Axelle De wilde
  • Account team: Gaëlle D’Haese, Galia Burech
  • Project direction: Alexander Strobbe
  • Creative Lead: An Rietjes
  • Digital Creative direction: Greg Pin
  • Technical direction: Ilgit Yildirim
  • Copywriting: Manuel Sarraf, Han Van den Hoof, Antony Samson
  • Design: Benjamin Gaspard, Lionel Petit, Mathilde Hermetz, Benjamin Hiffe, Denis Roumegoux
  • POS materials: Bruno Hansen, Thierry Wiebking