Nostalgie viert vergunning met nieuwe campagne

Crea / News

Zoals PUBNews gisteren al kon melden kreeg Nostalgie - naast Joe en Qmusic - van de Vlaamse regering de licentie om ook de komende jaren radio te mogen maken op de FM-band. Momenteel heeft Nostalgie reeds een marktaandeel van 7% (12+) met een maandelijks bereik van 1.351.250 Vlamingen en een gemiddelde luisterduur van 217 minuten per dag. Alleen maar blije gezichten dus in de studio en op de redactie van Nostalgie aan de Katwilgweg in Antwerpen. De feelgood muziekzender, opgericht in maart 2008, ontpopte zich de laatste jaren als een challenger in het Vlaamse radiolandschap. Met een groei op quasi alle kwantitatieve en kwalitatieve parameters: bereik, luisterduur, streams en online luisteren, app downloads, share-of-heart bij een groeiend aantal fans. Managing director Radio Tom Klerkx: “De afgelopen jaren is hier met een zeer gemotiveerd team keihard gewerkt aan het merk én het product Nostalgie. Nieuwe studio’s, nieuw talent voor en achter de microfoons, grote sprongen voorwaarts op vlak van digitalisering en communicatie. En dat allemaal op het fundament van de beste playlists van Vlaanderen. Onze fans zijn trouw en steeds groter in getale. Uiteraard is het heel fijn dat we die opmars kunnen en mogen verderzetten. Na de spanning van de laatste weken staat iedereen te popelen om in 2022 én de volgende jaren de best mogelijke radio te maken. Met muziek van alle tijden en voor iedereen”.

De zender “viert” zijn licentie met een “Can’t Stop the Feeling”-campagne waarin de goesting-in-radio en in muziek-van-alle-tijden wordt getoond.