Ogilvy Social.Lab wordt wakker met NRJ

Crea / Media / News

Het is al een paar dagen geleden dat school begon... en zo ook de (Franstalige) NRJ-ochtendshow. En het minste wat we kunnen zeggen is dat de hosts vroeg moesten opstaan! Voor een back-to-school campagne, ontworpen door Ogilvy Social.Lab, moesten Julie Taton en haar team bij het krieken van de dag opstaan om de stralen van de opkomende zon te vangen. Dit was voor hen een goede gelegenheid om hun gewoonten weer op te pakken, aangezien zij elke dag van 6 uur 's morgens tot 9 uur 's morgens in de lucht zijn."

De ochtend is voor jou" is de signatuur van de campagne, die de raison d'être van de Wake Up Show onderstreept: Franstalige Belgen begeleiden zodra ze wakker worden en hen een ochtend vol goed humeur en goede muziek aanbieden. Zo kunnen de luisteraars de dag goed beginnen, ongeacht hun leeftijd of beroep, of ze nu in Brussel, Charleroi of de Ardennen wonen. "Met deze campagne wilden we de band tussen ons en onze luisteraars versterken. Het is de wens om de nabijheid en de authenticiteit waarmee onze presentatoren elke ochtend de luisteraars van NRJ wekken, te benadrukken die het hoofdthema van deze nieuwe campagne vormt. Van Brussel tot Aarlen, via Bergen, Namen en Charleroi, laten Julie Taton en haar band België ontwaken met de belofte om samen unieke momenten te delen," zegt Miguel Aguza, Marketing Director van NGroup.

De film zal worden uitgezonden op tv, in de bioscoop en op sociale netwerken. De campagne is al verschenen in het tijdschrift en de dagbladpers, alsmede op het affiche-netwerk van JCDecaux 2m². In de nabije toekomst zal de campagne verschijnen op de autobussen van de MIVB en de TEC, met slogans die aan elke stad zijn aangepast (zoals reeds het geval was voor de affiche van 2 m²). Tot slot zullen polls en nieuwe video-inhoud met aanstekelijk goed humeur de sociale mediacomponent vervolledigen.

Credits

Klant: NRJ

Miguel Aguza, Laure Di Francesco, Fiona Gilen
Bureau: Ogilvy Social.Lab

Account team: Sabrina Schuller, Alyssia Cnudde
Chief Growth Officer: Christophe Crasselts
Strategie: Julie Frederickx
Creatieve directie: Grégory Ginterdaele
Creatief team: Clémentine Bailly en Marine Quéré
Ontwerp: Xavier Vanderplancke
Media: Ines Banga en Marine De Decker
TV productie :

Productiehuis: Friction
TV Producer: Sofie Van de Wauver