Ook Urban Media breekt lans (of glas) voor verantwoord rijgedrag

Crea / News

De nieuwe campagne van BBDO en Jupiler voor Jupiler 0,0% omvat een opvallende out-of-home luik met Urban Media: zo duiken in Brussel twee reclameborden op met een opmerkelijk design. Het glas lijkt namelijk gebroken na een aanrijding, en de borden onthullen een boodschap over verantwoord rijgedrag.

De actie maakt dus deel uit van een globale campagne. Om mensen te wijzen op de gevaren van rijden onder invloed, ontwierp Jupiler een uniek bierglas gemaakt van gebroken autoruiten uit alcohol-gerelateerde ongevallen. Het biermerk kiest dus niet voor een traditionele campagne, maar voor een object dat enorm dicht bij de doelgroep staat. Consumenten worden op een verrassende manier gesensibiliseerd op de plaats van consumptie: namelijk op café, in hun hand. Het glas draagt bovendien een niet mis te verstane boodschap: auto’s kunnen dan wel een tweede leven krijgen, maar mensen niet. Dus als je rijdt, drink dan 0,0%. De OOH-campagne is het resultaat van een samenwerking tussen AbInbev, BBDO, Publicis Groupe, Outsight, Urban Media & Clear Channel.