Oostende wordt TIkTok-stad

Marketing / News

We gaan hier geen grapjes maken over het TikTok-gehalte van Bekende Oostendenaren, maar het is een feit: de koningin der badsteden wordt een TikTok-stad. Wie deze zomer naar Oostende trekt, kan op een ongeziene manier de badstad (her)ontdekken. De Stad aan Zee pakt naar eigen zeggen als eerste Belgische stad uit met een uitgebreide TikTok-wandelroute. TikTok is een razend populaire social media app waarmee korte muziekvideo’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Op deze manier wil Toerisme Oostende vzw Oostende op de kaart zetten als een dynamische stad waarin jongeren een belangrijke rol spelen. Tatyana Beloy, oprichtster van musicalstage SupaStar en ambassadrice van Oostende, is een van de drijvende krachten achter dit project.

De wandeling leidt je voorlopig langs 10 locaties in de stad, waaronder echte Oostendse blikvangers zoals Rock Strangers van Arne Quinze en de historische Gaanderijen. De TikTokTour bevat in thema gemaakte dansjes en bijhorende tutorials om je beste TikTok-video in te blikken in de zomerse setting van Oostende. ​Naast de wandeling staan er een aantal evenementen gepland in Oostende waarbij TikTok een prominente rol zal spelen. Zo zal er een eigentijdse TikTok-booth tijdens de zomervakantie op het strand staan. En onder het motto ‘jong geleerd is oud gedaan’, zetten Toerisme Oostende en Toerisme Vlaanderen met een internationale TikTok-campagne rond kunstenaar James Ensor in op jonge kunstliefhebbers. Bedoeling is om jongeren warm te maken voor de kunst van Ensor, op een kanaal dat deel uitmaakt van hun leefwereld en identiteit.

#TikTokOostende