Recreatieve reclame is niets nieuw! Reclame heeft altijd aantrekkelijk en dromerig willen zijn. Karine Charry, marketingdocent aan de UCL, richt voor PUB een blik op het ethische aspect van deze mix tussen entertainment en reclame. Er wordt gezegd dat adverteren de perfecte manier is om Generation Y en Z te betrekken… maar zijn deze generaties voldoende opgeleid in marketing? Uit onderzoek van Karine Charry blijkt dat consumenten (en met name de Y- en Z-generaties, in een periode van vier jaar tijd) geleerd hebben om merkacties te herkennen in nieuwe en originele communicatiecontexten (zoals sociale netwerken). “Het lijkt mij dus verkeerd te zijn om ze te beschouwen als wezens die geen enkel vermogen hebben om te begrijpen welke mechanismen er achter merken schuilen,” legt de UCL-docente uit.
Lees het artikel en het volledige dossier over advertainment in PUB Magazine.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]