Recreatieve reclame is niets nieuw! Reclame heeft altijd aantrekkelijk en dromerig willen zijn. Karine Charry, marketingdocent aan de UCL, richt voor PUB een blik op het ethische aspect van deze mix tussen entertainment en reclame. Er wordt gezegd dat adverteren de perfecte manier is om Generation Y en Z te betrekken… maar zijn deze generaties voldoende opgeleid in marketing? Uit onderzoek van Karine Charry blijkt dat consumenten (en met name de Y- en Z-generaties, in een periode van vier jaar tijd) geleerd hebben om merkacties te herkennen in nieuwe en originele communicatiecontexten (zoals sociale netwerken). “Het lijkt mij dus verkeerd te zijn om ze te beschouwen als wezens die geen enkel vermogen hebben om te begrijpen welke mechanismen er achter merken schuilen,” legt de UCL-docente uit.
Lees het artikel en het volledige dossier over advertainment in PUB Magazine.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]