Peter Vindevogel nieuwe CEO van The Park
Op 1 juni 2022 wordt Peter Vindevogel de nieuwe CEO van The Park, de Virtual Reality locaties van Telenet. Na de succesvolle startjaren is het bedrijf klaar voor een volgende groeifase. The Park is een corporate venture van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures. Families en bedrijven kunnen er onvergetelijke avonturen beleven in virtual reality. Peter Vindevogel (47) heeft een ruime ervaring in de media- en entertainmentwereld. Tot april was hij CEO van Streamz, de lokale streamingdienst die Telenet en DPG Media in 2020 lanceerden. Daarvoor verdiende hij zijn strepen bij Telenet, waar hij verantwoordelijk was voor televisiediensten zoals Play (More) en Play Sports. Hij was ook sinds de oprichting in 2018, lid van de Raad van Bestuur van The Park. Na de eerste groeifase van deze start-up, van de eerste Antwerpse locatie naar 11 locaties in België en Nederland, neemt Peter Vindevogel de fakkel over van Philippe De Schutter, die een nieuwe uitdaging aanging bij start-up Upway. "Als je coole entertainment- titels combineert met de straffe VR-ervaring die The Park ontwikkelt, krijgt je een onvergetelijke beleving. The Park is toonaangevend in de B2C VR-sector en we staan nog maar aan het begin van de mogelijkheden", zegt Vindevogel daarover.
John Porter, CEO Telenet, wenst Peter veel succes in zijn nieuwe uitdaging: ‘The Park staat sinds de lancering garant voor unieke Virtual Reality ervaringen, die door een breed publiek gesmaakt worden. Voor Telenet is The Park een belangrijke hub om te experimenteren met content-extensies zoals het spel van De Mol, maar ook met nieuwe technologie zoals 5G. We kennen Peter als iemand die gebeten is door entertainment en de juiste klemtonen weet te leggen om groei te verwezenlijken. Ik wens hem alle succes met het verder uitbouwen van de groeistrategie van The Park.”
The Park investeert voortdurend in nieuwe spelconcepten, die ze samen ontwikkelen met het Gentse bedrijf Triangle Factory. Ondertussen zijn er 5 verschillende free-roam VR-ervaringen, waarbij je met enkel een VR-bril vrij rondwandelt in een virtuele wereld en samen met spelgenoten opdrachten vervult. Je kan bij The Park o.a. gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op bekende TV-format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team in The Heist, een bom ontmantelen in NanoClash, griezelen of zombies achternazitten in The Hallow.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]