PlayStation en TBWA belonen creatiefste Gran Turismo-speler met Jeroom car wrap

Crea / News

De onnavolgbare Jeroom daagt creatieve gamers uit om zelf een car wrap (livery) te maken in Gran Turismo 7 van Sony PlayStation. Wie het design deelt op social media met de hashtag #GT7LiveryCompetition maakt kans op een unieke prijs: zijn of haar wagen wordt gewrapt in een uniek design, ontworpen door Jeroom.   

De wedstrijd is gebouwd rond de livery-editor, een functie in GT7 waarmee je auto’s in de game kan personaliseren door te ze te voorzien van een eigen livery. De bewerkingstools maken het mogelijk om raamstickers te kleven, helmen en racepakken aan te passen en zelfs zelfgemaakte graphics te uploaden. Zo kunnen gamers met relatief weinig moeite indrukwekkende liveries maken.

Voor Jeroom was het ontwerpen een aparte uitdaging: “Cardesigns ontwerpen is een uitdagende stiel. Je moet 3D-denken en met heel andere vormen dan op papier werken. Het moet ook iets zijn dat tijdloos is. Met GT7 kan je zelf liveries maken en de mogelijkheden zijn echt wel indrukwekkend. Ik heb er zoveel mogelijk uit willen halen.”

Het ontwerp van Jeroom is digitaal in GT7 terug te vinden én fysiek op de weg. Wie weet spot je hem wel ergens op de Brusselse ring.

TBWA en Jeroom creëerden een social film waarin hij op zijn eigen manier gamers oproept om liveries te maken. Het spotje is sinds 16 maart te zien op de sociale media-kanalen van PlayStation België en Nederland. Tot 26 maart kunnen gamers hun ontwerp delen. Jeroom selecteert dan als eenmansjury de acht beste ontwerpen waaruit het publiek een ultieme winnaar kiest.

De wedstrijd start vandaag en loopt nog tot 30 maart 2022.

Credits

Client

Natchai Stappers, Ronny Hoekman, Nick Broeckx, Beau Ockers

Creative Team

Creative Director: Steven Janssens

Art Director: Anke Verhaegen

Copywriter: Sofie Gilliams

Account Team

Client Services Director: Jochen De Greef

Account Director: Virginie Cuypers

Account Executive: Gabrielle Marsan, Simon Appels

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Strategic Planner: Diana Fu

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Stijn Punie

Media

Media Agency: Mediacom