Podcasts IKEA België, Rossel Advertising en Metro 'Take a seat' mikken op Young Active Urbans

4schools / Media / News

Op 27 maart 2023 lanceerden IKEA België en Metro gezamenlijk een podcastserie genaamd "Take a seat". Deze serie van 5 afleveringen behandelt verschillende onderwerpen die centraal staan in het leven van jongvolwassenen die net beginnen met het opbouwen van hun leven: huisvesting, voeding, meubilair, energie en technologie. Deze podcasts, elk maximaal 20 minuten lang, hebben als doel praktisch advies en nuttige inspiratie te bieden voor het dagelijks leven, verstrekt door experts. "De onderwerpen die in deze 5 podcasts aan bod komen, zijn volledig in lijn met de zorgen van IKEA", aldus Kaat Van Noten, verantwoordelijk voor marketingcampagnes bij IKEA België.

"De keuze voor de podcast is bijzonder relevant: dit format leent zich uitstekend voor het type content dat ontwikkeld is en het past bij het huidige gebruik van jonge, actieve mensen", zegt Damien Perry, verantwoordelijk voor Marketing bij IKEA België. Deze podcasts kunnen immers op elk moment, thuis of onderweg, beluisterd worden. Ze zijn ook gefilmd, wat een extra ingang biedt naar deze inhoud.

"We zijn erg blij met deze eerste samenwerking rond het podcast-formaat met IKEA België. Metro is het medium van de jonge, actieve stadsbewoners of werkenden (Young Active Urbans). Door middel van innovatieve en creatieve samenwerkingen kunnen we relevante inhoud bieden voor onze doelgroep", aldus Stephanie Popović, algemeen directeur van Metro. "Metro is sinds de oprichting bekend om zijn creativiteit en vermogen om te innoveren voor zijn adverteerders. Deze samenwerking is daarvan het bewijs", voegt Stephanie Popović toe.

U vindt de podcastreeks hier terug.