'Poesje knippen' slechtste reclameslogan van 2020

Awards / News

De slogan ‘Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen’ is in Nederland verkozen tot de slechtste (reclame)slogan van 2020. Met bijna een kwart van de stemmen (maar liefst 2060) versloeg de leus van de dierenrechtenorganisatie Gaia de slogans ‘O my goot’ van Dakgoot Renovatie Specialist en ‘Geef elkaar tijdens het winkelen de pruimte’, een coronasloganvan supermarktketen Lidl. De “winnaar” van de sloganverkiezing ontvangt binnenkort de Blauwe Tegel van platform SlechteSlogans.nl.

Het is voor de negende maal dat het platform Slechte Slogans de Verkiezing van de slechtste slogan organiseerde. Van 2 tot en met 6 december konden mensen via sloganverkiezing.nl hun stem uitbrengen op de tien genomineerde slogans van de deskundige jury van slechteslogans.nl. In totaal brachten 5772 stemmers 9104 stemmen uit. Dierenrechtenorganisatie Gaia was aangenaam verrast met de nominatie, meldt Slechte Slogans: “Ik vond die van ons de slechtste, of de beste," zegt Gaia-directeur Ann De Greef tijdens de online bekendmaking. “Het is een ludieke slogan, maar daarachter gaat heel veel dierenleed schuil. Voor ons gaat het om de aandacht vestigen op een ernstig probleem. En ik denk dat we daarin geslaagd zijn. De slogan is zelfs genoemd in televisieprogramma’s.” De campagne van de dierenrechtenorganisatie lijkt succesvol met een toename in het aantal sterilisaties, aldus De Greef. De campagne zelf is het werk van Bowling Brands.