Onder het gros aan communicatietools is er eentje die, ondanks zijn verouderde look, nog steeds populair lijkt te zijn: de flyer. Strooibiljet, vlugschrift, pamflet,… namen zijn er genoeg voor, maar de flyer heeft maar één doel: zoveel mogelijk relevantie info op een aantrekkelijke manier communiceren. In een klein formaat natuurlijk, dat gemakkelijk in je hand of broekzak past.
De flyer, vroeger vooral rondgedeeld door autoriteiten, wist zich in de loop der jaren op de kaart te zetten als een populair medium. Sociale bewegingen, revoluties… Het papiertje heeft zomaar even de publieke opinie gevormd. De lievelingsplekken van de flyer? Drukbezochte plaatsen, zoals winkelstraten, treinstations, markten en bushaltes. En in wat lijkt een ver verleden ging hij ook wel eens van deur tot deur. Althans voor 2020, want nu het coronavirus er is zit dat doorgeven van hand tot hand er voorlopig niet meer in. De vraag hoe effectief papier nog is, lijkt actueler dan ooit.
[...]
Het volledige artikel leest u hier
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]