Proximus "Think possible" voor iedereen

Crea / News

Als grote Belgische telecomspeler levert Proximus al jaren inspanningen om van diversiteit & inclusie op de werkvloer het nieuwe normaal te maken. Met een nieuwe – door Berlin Creative Studio bedachte – interne en social media campagne (in samenwerking met iO) wil het bedrijf nogmaals benadrukken hoe belangrijk het is om de inclusieve visie om te zetten in de praktijk. “Think possible – de baseline van Proximus – is per definitie een inclusieve gedachte. Iedereen die samen met ons dingen wil mogelijk maken voor onze klanten en partners, moet de kans krijgen als mens en werknemer om dat zelf ook te realiseren”, aldus Jan Van Acoleyen, HR lead bij Proximus.

In de campagne vertellen diverse Proximus-medewerkers, met de nadruk op divers, over hun ervaringen in het leven en op de werkvloer. Het zijn stuk voor stuk getuigenissen die illustreren hoe belangrijk het is om mensen te beoordelen op hun talent, inzet, kennis, leergierigheid, passie... en niet op hun afkomst, religie, seksuele geaardheid, gender, leeftijd of beperking. De video’s en foto’s – beide van de hand van Louis Lekien en productiehuis Bluenuit – portretteren de Proximus medewerkers op een intieme en oprechte manier, met focus op de ogen.

Met de campagne wil Proximus toekomstige werknemers een eerlijk beeld geven van de diverse en inclusieve werkomgeving die Proximus is: “een microcosmos die een weerspiegeling is van de Belgische maatschappij”, om het te zeggen met de woorden van Odon, een van de geportretteerde medewerkers. Een omgeving waarin iedereen die beschikt over de juiste vaardigheden meer dan welkom is om zichzelf te ontplooien. Proximus hoopt de eventuele schrik voor vooroordelen bij toekomstige sollicitanten helemaal uit de wereld te helpen. Of zoals Houssein, een andere medewerker, oproept: “met welke vooroordelen je ook al bent geconfronteerd in je leven, zet ze even opzij en ga er voor”. Think possible with us.

Credits

Client : Proximus

Contacts : Valerie Vermeire, Kathleen Pieraerts, Sandrine Stilment, Ilse Diependaele, Valerie Champault

Agency : Berlin Creative Studio

CD : Tom Berth, Geert De Rocker 

Creation : Tom Berth, Geert De Rocker, Bjorn Coucke, Chiara Scherpereel, Nikita Marx 

Strategy: Lode Avet

Client Service Director: Jérôme De Bruyckere

CEO: Johan Parmentier

Account Director : Tanja Bonnyns

Account Manager : Hanne Haeldermans 

Graphic Design: David Vermeulen, Senne Van den broeck, Chloé Coppens

Head Of Studio: Benny van Kolen

Head of Digital: Tanguy De Kelver

Film Production Company : Bleunuit 

Photographer/Director : Louis LEKIEN

Producer: Jordan LE GALEZE

Line Producer : Ophélie THIBAUT

1st Assistant Director : Arthur SIMON

PA : Inès MOTTALE

PA : Diane MONDESIR

1st Assistant Camera : Robin NIEDERGANG

Gaffer : Benoît DERICKE

Photographer Assistant : Elie CARP

Sound Engineer : Diego WUNSCH

Editor : Rémy MONTI

Stylist : Johanna GODTS

Digital Agency : iO

Tom Willemkens : Strategic Director

Jan Schraeyen : Service Line Director ‑ Crea & Content

Kevin Gheux : ​ Motion designer

Nisrine Dribi : Account Manager