Als grote Belgische telecomspeler levert Proximus al jaren inspanningen om van diversiteit & inclusie op de werkvloer het nieuwe normaal te maken. Met een nieuwe – door Berlin Creative Studio bedachte – interne en social media campagne (in samenwerking met iO) wil het bedrijf nogmaals benadrukken hoe belangrijk het is om de inclusieve visie om te zetten in de praktijk. “Think possible – de baseline van Proximus – is per definitie een inclusieve gedachte. Iedereen die samen met ons dingen wil mogelijk maken voor onze klanten en partners, moet de kans krijgen als mens en werknemer om dat zelf ook te realiseren”, aldus Jan Van Acoleyen, HR lead bij Proximus.
In de campagne vertellen diverse Proximus-medewerkers, met de nadruk op divers, over hun ervaringen in het leven en op de werkvloer. Het zijn stuk voor stuk getuigenissen die illustreren hoe belangrijk het is om mensen te beoordelen op hun talent, inzet, kennis, leergierigheid, passie... en niet op hun afkomst, religie, seksuele geaardheid, gender, leeftijd of beperking. De video’s en foto’s – beide van de hand van Louis Lekien en productiehuis Bluenuit – portretteren de Proximus medewerkers op een intieme en oprechte manier, met focus op de ogen.
Met de campagne wil Proximus toekomstige werknemers een eerlijk beeld geven van de diverse en inclusieve werkomgeving die Proximus is: “een microcosmos die een weerspiegeling is van de Belgische maatschappij”, om het te zeggen met de woorden van Odon, een van de geportretteerde medewerkers. Een omgeving waarin iedereen die beschikt over de juiste vaardigheden meer dan welkom is om zichzelf te ontplooien. Proximus hoopt de eventuele schrik voor vooroordelen bij toekomstige sollicitanten helemaal uit de wereld te helpen. Of zoals Houssein, een andere medewerker, oproept: “met welke vooroordelen je ook al bent geconfronteerd in je leven, zet ze even opzij en ga er voor”. Think possible with us.
Credits
Client : Proximus
Contacts : Valerie Vermeire, Kathleen Pieraerts, Sandrine Stilment, Ilse Diependaele, Valerie Champault
Agency : Berlin Creative Studio
CD : Tom Berth, Geert De Rocker
Creation : Tom Berth, Geert De Rocker, Bjorn Coucke, Chiara Scherpereel, Nikita Marx
Strategy: Lode Avet
Client Service Director: Jérôme De Bruyckere
CEO: Johan Parmentier
Account Director : Tanja Bonnyns
Account Manager : Hanne Haeldermans
Graphic Design: David Vermeulen, Senne Van den broeck, Chloé Coppens
Head Of Studio: Benny van Kolen
Head of Digital: Tanguy De Kelver
Film Production Company : Bleunuit
Photographer/Director : Louis LEKIEN
Producer: Jordan LE GALEZE
Line Producer : Ophélie THIBAUT
1st Assistant Director : Arthur SIMON
PA : Inès MOTTALE
PA : Diane MONDESIR
1st Assistant Camera : Robin NIEDERGANG
Gaffer : Benoît DERICKE
Photographer Assistant : Elie CARP
Sound Engineer : Diego WUNSCH
Editor : Rémy MONTI
Stylist : Johanna GODTS
Digital Agency : iO
Tom Willemkens : Strategic Director
Jan Schraeyen : Service Line Director ‑ Crea & Content
Kevin Gheux : Motion designer
Nisrine Dribi : Account Manager