Enkele maanden geleden lanceerde Publicis Groupe België een outdoorcampagne om Air Belgium te positioneren: een Belgische luchtvaartmaatschappij die rechtstreekse langeafstandsvluchten aanbiedt van Brussel en Charleroi naar de Antillen, Curaçao, Punta Cana en Mauritius.
De campagne toonde prachtige beelden van paradijselijke bestemmingen en ondertekende met de zin "Alles is er simpelweg perfect. Het enige dat wij nog konden verbeteren was uw vlucht ernaartoe." Deze insight was gebaseerd op de rechtstreekse vluchten met gloednieuwe vliegtuigen en met een uitstekend niveau van comfort en service aan boord, zonder te veel franjes: typisch Belgisch dus.
Deze kwaliteiten vormden ook de inspiratie voor de nieuwe merkbaseline "Fly Belgian class". In de nieuwe campagne komt hetzelfde concept terug in radio en televisie. In beide scenario's zien we een koppel genieten van hun perfecte bestemming. Het dromerige tafereel wordt plots onderbroken, maar even snel weer hersteld, want "Alles is er simpelweg perfect."
Niky Terzakis, Anne-Catherine Paul, Sophie Terzakis, Marie-Aline Merveille, Nina Sales
Client Lead: Nejwa Jacobs
Account Director: Allen Marchant
Account Executive: Chiara Rozenberg
Strategy Director: Carl De Gussem
Connection Planner: Anthony O’Donnell
Creative Director: Laurence Van de Putte
Creatives/concept providers: Frederic Van Hoof & Jean-Marc Wachsmann
Copywriter NL: Wim Corremans
Creative Designer: Benoit Germeau
Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Moving Images Producer: Daan Feytongs
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Producer: Saartje Goris
Sound Engineer: Mathias Lewis
Client Officer Media: Sascha Van Der Borght
Client Manager Media: Ankita Tejee
Touchpoints Coordinator: Lien Migom
Touchpoints Expert: Kathleen Saleh
External production
Production or radio house: Soulvizion
Director: Jesse Vulink