Publicis Groupe en AXA België reizen in alle vertrouwen

Crea / News

Het mooie weer is terug van lang weggeweest, en samen met temperatuur stijgt bij veel Belgen de zin om op reis te vertrekken. Om aan deze groeiende reisbehoefte tegemoet te komen, paste AXA Verzekeringen recent haar producten aan door een aanbod te lanceren dat inspeelt op nieuwe manieren van reizen.

Na een eerste radiocampagne waarmee dit nieuwe product in maart werd gelanceerd, pakt AXA Verzekeringen in samenwerking met Publicis Groupe nu uit met een gloednieuwe campagne.

De film, op de tonen van ‘Mess is Mine’ van Vance Joy en in een regie van Joe Vanhoutteghem (Henry), toont niet alleen een prachtig liefdesverhaal tussen twee kinderen die uitgroeien tot tieners, maar ook de toewijding van een papa die geen seconde twijfelt om zijn zoon mee te nemen op een roadtrip met bestemming: de liefde van zijn leven. Wie naar de film kijkt riskeert een stevige portie vlinders in de buik, onmiskenbare reishonger en hoge nood aan menselijke warmte.

De televisiespot is er in een lange versie, maar ook in verschillende productspecifieke korte versies waarin de nadruk ligt op diensten zoals ziekte en repatriëring.

Wavemaker neemt de lead op vlak van media, met een combinatie van televisie, digital en social seeding in samenwerking met Native Nation. Deze campagne is het resultaat is van een Frans-Belgische samenwerking tussen Publicis Conseil en Publicis Groupe Belgium en tussen AXA Belgium en AXA Groupe.

Credits

CLIENT: AXA Belgium

  • CONTACT: Luc Latour, Valérie Revers, Martine Schepers, Ismaël Colen, Pietro Aversano

GLOBAL CREATIVE AGENCY: Publicis Conseil Paris

  • EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Steve O’Leary 
  • ART DIRECTOR: Yves Sarhadian 
  • COPYWRITER: Benjamin Karsenti 
  • GRAPHIC DESIGNER: Alice Bonneville 
  • GLOBAL CLIENT LEAD: Patrick Leclercq 
  • GROUP ACCOUNT DIRECTOR: Olivia Rajabaly 
  • ACCOUNT MANAGER: Anastasia Monterrat 
  • STRATEGIC ACCOUNT PLANNER : Shashank Hariharan 
  • TOUCHPOINT PLANNER: Nicolas Izel 
  • GLOBAL PRODUCER: Armelle Sudron 
  • ACCOUNT PROCESS MANAGER: Cecile Cuzin 

PRODUCTION HOUSE: HENRY 

  • PRODUCER: Jean-Luc Bergeron 
  • LINE PRODUCER: Yannick Dupas 
  • DIRECTOR: Joe Vanhoutteghem 
  • DOP: Nicolas Karakatsanis  

POST-PRODUCTION COMPANY: Prodigious 

  • POST PRODUCTEUR: Anne Chazett 
  • MONTEURS: Sophie Fourdrinoy & Antoine Vareille 
  • ETALONNEUR : Julien Alari 

AUDIO POST-PRODUCTION COMPANY:  

  • SOUND PRODUCER: Carsten Krueger @ prodigious 
  • MUSIC RESEARCH: Maxime Rouge et Gregoire Bucaille 
  • MUSIC CONTRACTS: Tom Garcia & Saartje Goris @ prodigious 

PHOTOGRAPHE :  

  • PHOTOGRAPHE KV & BANK IMAGE: Charles Mamarot 
  • REOUCHE PHOTO: Adrien Benard  

LOCAL CREATIVE AGENCY: Publicis Groupe Belgium

  • CLIENT LEAD: Michaël Marchand
  • ACCOUNT DIRECTOR: Anaïs Lavie
  • ACCOUNT MANAGER: Maëlle Cherpion
  • ACCOUNT EXECUTIVE: Margot Brunet
  • STRATEGY DIRECTOR: Carl De Gussem
  • BRAND & CAMPAIGN STRATEGIST: Lise Tran
  • CONNECTION PLANNER: Anthony O’Donnell
  • CREATIVE DIRECTOR: Koenraad Lefever
  • SR COPYWRITER NL: Wim Corremans
  • SR COPYWRITER FR: Hugues Vanden Steen
  • CREATIVE DESIGNER: Natacha De Nauw, Mauro Cordella
  • POST-PRODUCTION LEAD: Martine Levy-Lambrechts
  • SR VIDEO EDITOR: Alexis Van Calster
  • SOUND LEAD: Tom Garcia
  • SOUND PRODUCER: Saartje Goris
  • SOUND ENGINEER: Mathias Lewis

MEDIA: Wavemaker