BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe zijn ‘Klaar voor jouw wereld’

4schools / Crea / News

Een bank die toegankelijker is dan ooit: in 2023 gaat dat wat tegen de stroom in. En toch staat BNP Paribas Fortis meer dan ooit klaar voor alle klanten. Naast de gebruikelijke kanalen – Easy Banking App, video- of telefoongesprek, of een afspraak op kantoor – kunnen klanten van BNP Paribas Fortis vanaf 22 januari 2024 ook terecht in een van de 656 postkantoren voor vragen rond dagelijks bankieren. Met de overname van bpost bank zullen alle 4,8 miljoen klanten kunnen profiteren van de expertise en het ruime aanbod van BNP Paribas Fortis.

Nieuwe campagne, nieuw communicatieplatform

Die toegankelijkheid staat ook centraal in de nieuwe campagne die Publicis Groupe Belgium uittekende voor BNP Paribas Fortis. Het is de eerste campagne die gebruikmaakt van het nieuwe ‘Klaar voor jouw wereld’-communicatieplatform van de bank, dat Publicis Groupe Belgium ook ontwikkelde.

BNP Paribas Fortis wil de ‘trusted companion’ van zijn klanten zijn op elk moment in hun leven. Het nieuwe communicatieplatform versterkt die positionering nog. Met ‘Klaar voor jouw wereld’ tonen we dat we voeling hebben met de realiteit van vandaag, dat we positief en diepmenselijk zijn, klaar om onze klanten te ondersteunen in al hun projecten.

Klaar voor jouw wereld is een gedurfde stap in een nieuwe richting. Een stap die de bank stevig positioneert in een markt waar toegankelijkheid niet langer vanzelfsprekend is.

“Onze nieuwe campagne plaatst de behoeften van onze klanten op het voorplan. Of ze nu op het punt staan om het nest te verlaten, een nieuwe weg in te slaan, langer te blijven werken of te gaan samenwonen. We staan klaar om hen te begeleiden bij al hun plannen,” vertelt Annemie Goegebuer, head of communications bij BNP Paribas Fortis. “De soundtrack van de campagne onderstreept dat met heel veel energie. Het is een nieuwe versie van de iconische belpop-klassieker ‘Oh La La La’, ingezongen door de jonge en veelbelovende artieste Mahina Ngandu.”

De campagne bestaat uit televisie- en cinemaspots van 30 seconden en korte afgeleide versies waarin telkens een andere contactwijze belicht wordt en verder nog online video’s, kantooraffiches en reclamebanners.

Credits

BNP Paribas Fortis:
Head of Communication: Annemie Goegebuer
Head of Communication Management: Jeannette Westerhout

Communications Brand Engagement: Laurence Stavaux

Communication Manager & Production: Ann Baggerman

Media Manager: Catherine Ducamp

Publicis Groupe:
Client Lead: Ellen Sonck
Account team: Frédéric Haesendonck, Gabrielle Marsan, Capucine Gas
Chief Strategy Officer: Berten Peremans

Experience lead: Maarten Van Herck
Sr Brand & Campaign Strategist: David Burny

Content strategist: Christina Goosdeel
Chief Creative Officer: Eduardo Marques

Executive Creative Director: Maarten Vrouwes
Creative Director: Jonas Marysse
Creatives/concept providers: Daniel Van den Broucke & Maarten De Maayer

Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval

Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis & Koenraad Foesters
Sound Producers: Saartje Goris
Head of Art & ACD: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Print Producer: Marleen Hemeleers
Creative Designer: Benoit Germeau, Mauro Cordella, Natacha De Nauw & Justine Depape
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist: Thierry Staes & Francois Baudon
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
Web Developer: Thierry Vandermeulen

External production:
Production Company: Czar.be

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer: Lander Engels
Director: Martin Werner
DOP: Charlotte Bruus
Post Producer: Bieke De Keersmaecker

Sound: Klankwerk – Thomas Houthave

Photographer: Merel Hart

Media Agency:

Havas Media

Voice:

Mahina Ngandu