Quick en Happiness eren de mitrailette

4schools / Crea / News

Eerst de burger en dan de frietjes? Of eerst de frietjes en dan de burger? Een moeilijke vraag voor veel Belgen... tot vandaag. ​Want deze lente maken Quick en Happiness een einde aan dit dilemma door een nieuwe limited edition burger te lanceren: De Fritraillette! Een burger met frietjes vanbinnen, inclusief andalousesaus. ​ 

Zo brengt Quick een ode aan de legendarische Belgische mitraillette. De Fritraillette verenigt het beste van Quick met het beste van België en bevat een burger van 100% Belgisch rundvlees, een sneetje cheddar, rode ui, tomaat, ijsbergsla, frietjes en, zoals de traditie het wil, een flinke dosis andalousesaus. Voila, een legende is geboren. ​ 

De campagne omvat 2, 8, 10 et 20 m² (D)OOH, billboard TV, een audiospot in de restaurants, POS-materiaal en een digitale en social media campagne. 

Credits

Client: Quick 

Head of Marketing Quick: Dirk Lammens

Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve 

Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles 

Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren

R&D and Quality Manager: Dorrit Wouters

Agency: Happiness 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Katrien Bottez, Maxime Damo

Strategic Director: Wesley Roeland, Coppelia de Crane d'Heysselaer, Frans Cuypers

Connectivity Planner: Elise Van Craen, Morgane Bastogne

Concept: Catherine Hermans, Iliana Couvez

Content Creative Director: Jil Dockx

Content providers: Birger Morris

Account Management: Aurélie Forissier, Barbara Devaux, Anna Nuyens

Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Stéphane Opdenbosch, Elmer Tazartez

Head of Motion: Remke Faber

Motion designer: Marie-Charlotte Baert

Head of Digital: Joni Allaert

Head of Design: Dries Lauwers

Design: Lisa Leloux

DTP: Loïc Lenoble

Head of Production: Bart Vande Maele

Producer: Arthur De Wachter

Print Producer: Pascal Delfosse

Sound Production: Raygun 

Film & Photo Production: Foodphoto

Newsletter & MyQuick-app: Dignify

Digital imaging: Tom Vandewiele