RCA Newsroom trekt eropuit

Marketing / News

Het najaar is druk gestart voor de pr-professionals van communicatiebureau RCA.  Men trok...

… de Franse Alpen in

Als één van de populairste wintersportgebieden ter wereld, op 2.300 meter boven zeeniveau, heeft Val Thorens een reputatie hoog te houden. Bovendien viert dit jonge skioord een speciale verjaardag (de pistes openen straks voor de vijftigste keer) mét een ambitieus sport- en wellnesscomplex. Om al dat sportieve nieuws breed bekend te maken, heeft Val Thorens zijn Benelux pr-communicatie toevertrouwd aan RCA Newsroom. De consultants bonden meteen de latten aan en startten succesvol aan een indrukwekkende slalom langs de persrelaties in de Benelux. Met onderweg verrassende persreizen en influencer-moves, naast inspirerende persdossiers en redactiebezoeken.

… de Zwitserse bergen in
Na Belgische influencers en journalisten begin september nog door de Zwitserse bergen te hebben gegidst, mocht het grote publiek in oktober in hartje Brussel kennismaken met de kruidenwereld van Ricola: in de allereerste pop-up voor België. RCA Newsroom zet daarmee zijn pr-inspanningen voor het Zwitserse bonbonmerk duurzaam verder. In drie dagen vonden heel wat bezoekers, pers en influencers hun weg naar de pop-up in Elsene, voor een bonbonproeverij, een DIY-workshop met gedroogde planten, een wandeling in de Ricola-tuin, een kindervoorleesuurtje met authentieke Zwitserse verhalen of een Instagram-waardige selfie tegen een gigantische groene gevel van planten.

… de Turnhoutse wetlands in
Deze zomer trok RCA, als pr-partner van vaatwasmiddelenmerk Finish, de grootschalige campagne ‘Save Water’ op gang om Belgen aan te zetten tot een kleinere watervoetafdruk. Drie weken lang zweefde er een gigantische druppel aan het grootste meer van België in Froidchapelle, waarbij een omliggend wandelparcours de bezoekers tips meegaf om duurzamer met water om te gaan. Dit najaar zet Finish zijn sensibiliseringsactie verder door, samen met Join For Water en Natuurpunt, 10.000 m2 Turnhouts Vennengebied te herstellen tot ‘wetlands’ die onze watervoorraden beter beschermen. RCA organiseerde een persconferentie, tekende voor alle bijhorende perscommunicatie en gaf globale corporate consultancy.

… de Vlaamse huishoudens in
Hoe sterk en verbindend de kracht van pr kan zijn, heeft RCA Newsroom recent nog aangetoond met een niet-alledaagse steunactie van Whirlpool voor Think Pink. Om de borstkankerorganisatie te steunen én patiënten een hart onder de riem te steken, schreef Whirlpool de online wedstrijd ‘Think Relax, Support Pink’ uit. Daarbij konden vier gezinnen een dag huishoudelijke hulp winnen. RCA schakelde de professionele assistentie in van Het Poetsbureau – part of Glowi om de ramen te lappen, te poetsen en de was te doen, en strikte Madam Bakster om een lekkere lunch en enkele diepvriesmaaltijden te bereiden. Een actie die op heel wat regionale persinteresse kon rekenen en ook via sociale media mooi scoorde… maar die vooral voor hartverwarmende momenten zorgde bij de patiënten zelf, de klant én het communicatiebureau.