Reclame vanop de wei?

Communication / Media / News

Gelegen tussen Luik, Maastricht en Hasselt, in het hartje van Hermée, vinden we communicatiebureau Stratégie. En dat is verre van een starter. Met zijn 90 klanten en zijn multisectorale expertise wil het bureau binnenkort nieuw terrein voor zich winnen.

Jean-Marie Margrève

Jean-Marie Margrève

Het bureau ontvangt ons midden in het groen, in een oude boerderij van Hermée, die op moderne en minimalistische wijze opgeknapt is. Grote ramen, zichtbare balken en een schommelende vergadertafel… De plek is atypisch, maar strategisch. « We zijn niet centraal gelegen, maar wel dicht genoeg bij Vlaanderen om onze Nederlandstalige vrienden te ontvangen, dicht genoeg bij Nederland voor de Nederlandse vrienden en dicht genoeg tegen Duitsland, voor als we ooit beslissen om ons op dat terrein te wagen, » legt ceo Jean-Marie Margrève uit. De ambitie van de oprichter van het bureau ligt hoog, maar in lijn met zijn bedrijf. « Een klant zei me ooit: “Als je niet naar Brussel komt, zal je niet groter worden dan 5 personen.” » Vandaag telt Stratégie ongeveer 90 werknemers in drie bureaus, waarvan één in Parijs, geleid door Charlotte Borgoo: « Als je me zoekt: ik zit in de Thalys met een onverslaanbaar aantal free miles ! » lacht ze.

Lees het volledige verslag van deze PUB Crawl op pub.be of in de papieren editie van PUB Magazine. In dat nummer gaan we ook in op het fenomeen ‘social TV’ en vervolgens op een onderwerp dat daar nauw mee verbonden is: targeted (of addressable) advertising. Voorts gaat PUB de politieke toer op. Dat wil zeggen: we weten (net als u, uiteraard) dat er in 2018 én 2019 verkiezingen komen. De komende nummers gaan we daar uitvoerig op in. We geven alvast de aftrap met een interview met politicologen Nicolas Baygert en Stefaan Fiers. Hoe verliep de vorige campagne? En verkoop je een partij zoals een merk?

We sprokkelden reacties tijdens de officiële launch van BAM. We trokken ten huize van Greet Wachters en Stef Selfslagh. Beiden hebben een bureauverleden, nu werken ze aan de Thomas More Hogeschool (zij) en De Morgen (hij). En nog: Bart De Waele en Luc Eeckhout antwoorden op de vraag of robotisering jobs in de communicatiesector verloren doet gaan. We trokken naar ‘mediacity’ Gent. Hoe pas je social media in in je marketingstrategie? Nico Tempelaere zet ons op weg met een stappenplan in het net verschenen ‘Social Media Smaakmakers’. Een handige gids met oog voor de praktijk. Er zijn de new kids in town, en columns en bijdragen van onder meer Sebastien Van Reet(Flexus), Nicolas Lambert (Fairtrade Belgium), Niklas Andries (Panamagroup) en Thierry Van Durme (Sonicville). En of Kim Jong-Un een idool is van Joe La Pompe weten we niet, maar wij zijn alvast fan van de advertenties die Joe terugvond over de Noord-Koreaanse ‘rocket man’.