Reclameblokken #VisitBelgium met Transfer volgeboekt

Media / News

(update) In mei lanceerden SBS en Happiness al 'Het Belgisch reclameblok', op de Nationale Feestdag pakte ook Transfer uit met een ander Belgisch initiatief, met de blik op alle staycations deze zomer. Nu het grootste deel van de coronaperiode in ons land voorbij is (tenzij de tweede golf heviger is dan op dit moment kan worden verwacht), heeft onze economie tijd nodig om te genezen en te herstellen. "Back to normal" is jammer genoeg een luxe die niet voor alle sectoren geldt. “Covid-19 heeft ons allemaal getroffen, dus we moeten elkaar helpen,” zo klonk het. Met dit initiatief wil Transfer aandacht schenken aan lokale en regionale toeristische adverteerders die alle steun post-Corona kunnen gebruiken. In samenwerking met behulpzame adverteerders die de blokken financieren, wil Transfer de focus leggen op al het mooie dat ons eigen land te bieden heeft.

De Belgische themazenders bij Transfer hebben een sterke affiniteit met lokale content: reizen (Eclips/Evenaar/PlattelandsTV), DIY (Dobbit), reportages (Kanaal Z/Canal Z) en feelgood (Ment/Studio100). Transfer wil haar Belgische trots en solidariteit tonen en daagde verschillende adverteerders en sponsors uit om hetzelfde te doen. Op 1 augustus opent Transfer premiumblokken om het Belgisch toerisme te ondersteunen. De content van deze blokken is alleen maar van en voor eigen bodem en werd geselecteerd mits er geen andere betalende above the line campagnes werden uitgevoerd. De #VisitBelgium blokken zullen een maand lang aanwezig zijn op alle Belgische zenders (Noord en Zuid) onder Transfer. En goed nieuws (of slecht nieuws voor late beslissers): de blokken zijn helemaal volgeboekt. Engie, Trivago en Belviva tonen hun meest solidaire kant door het project te financieren en zo lokale toeristische adverteerders on air te krijgen. Dit betekent tevens dat Transfer haar maximum aantal sponsors heeft bereikt. De blokken zijn te zien vanaf 1 augustus.