Regie innoveert, adverteerder chaperonneert

Media / News

Adverteerders voorzichtig? Niet meer, vandaag zijn ze op zoek naar innovatie. Maar hoe proberen regies weg te blijven van de klassieke commerciële benaderingen? PUB stelde die vraag aan Dimitri Lemmens, head of content & creativity Flash (RMB), Anne Delavarenne, general manager Rossel Advertising, en Julie Mordant, sales director IPM.

Flash bij RMBMaaatjes bij Rossel Advertising, een ‘crealab’ bij IPM… Bijna iedere regie heeft vandaag de dag een eigen cel gewijd aan deformatage. Over één ding zijn deze drie het alvast eens: deformatage is het vervormen van content en het zo goed mogelijk luisteren naar de adverteerder. En het is er al een tijdje, die betere samenwerking tussen programma’s/zenders en merken/adverteerders.

Deformatage, maar waarom?

Er zijn oneindig veel soorten deformatage. Eigenlijk is het, kort gezegd, een manier om meer informatie te geven maar dan op een minder commerciële manier. Julie Mordant (IPM) geeft een representatief overzicht van wat regies juist kunnen doen: “Op de radio kunnen we een integratie doen in bestaande programma’s zijn of sequenties voor een adverteerder creëren. We kunnen ook de vormgeving van de zender aanpassen naargelang het merk, wedstrijdconcepten bedenken of een presentator het terrein op sturen om een actie zo nog meer tot leven te wekken.” Dat wordt dan meestal doorgetrokken naar andere kanalen om de campagne nog meer zichtbaarheid te geven. “Wat televisie betreft kunnen we ook spelen met jingles, programmatie-aankondigingen, presentatoren, wedstrijden… Er zijn veel mogelijkheden! We kunnen kiezen voor podcasts en ook digitaal zijn er verschillende wegen in te slaan. We zouden merken zelfs graag willen integreren in een nieuw project dat we lanceren op Twitch.”

[...] HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U HIER