Remy Communication duikt in zee met Vandemoortele

Crea / News

Voor hun ‘bottle for bottle’-campagne zocht voedselproducent Vandemoortele de hulp op van Remy Communication. Het doel? Een uitgebreide pr- en influencermarketingcampagne op poten zetten om de aandacht te vestigen op hun samenwerking met de internationale milieuorganisatie Plastic Bank. Met deze samenwerking willen ze op een jaar tijd 7.500.000 flessen tegenhouden. 

Hoe?

Persberichten zijn een goede manier om in één keer veel journalisten te bereiken, maar een persevent heeft toch nog net dat tikkeltje extra. Daarom koos Remy Communication ervoor om in samenwerking met twee influencerambassadrices, actrice en tv-presentatrice Saartje Vandendriessche en tv-presentatrice Sandrine Corman twee plandelacties op poten te zetten. Plandelen is een combinatie van wandelen en plastic afval opruimen. Hiervoor werd uiteraard ook de nodige pers uitgenodigd om mee de handen uit de mouwen te steken. De plandelacties in Gent en Verviers hadden als doel om zoveel mogelijk plastic afval in te zamelen. Zo voerde Vandemoortele ook echt de daad bij het woord. Met het ingezamelde plastic ging kunstenaar Kamagurka aan de slag in samenwerking met de Gentse kunstorganisatie Kunstwerkt.

Earth limited edition

Na talloze brainstormsessies tussen Kamagurka, Vandemoortele, Kunstwerkt en Remy Communication werd het idee geboren. Het kunstwerk zou een wiel worden met daarin een zandloper van flessen: een verwijzing naar ‘time is running out'. De zandloper is gevuld met gerecycleerde plastic korrels die bij het vallen het geluid van de zee nabootsen. Met een diameter van 1,40m is het ook een levensgrote stempel waarmee de tekst ‘earth limited edition’ wordt afgedrukt op het zand. Net zoals onze grote voetafdruk is deze afdruk een bewustwording dat we maar 1 planeet hebben waar we zorg voor moeten dragen. Het afgewerkte kunstwerk werd voorgesteld op het hoofdkantoor van Vandemoortele in Gent, waar de betrokken partijen een woordje uitleg gaven aan de pers.