Riek Janssens

New kids in town

Toen ik in de zomer van 2018 zag dat VICE België op zoek was naar een nieuwe account executive heb ik mijzelf direct kandidaat gesteld.

Van de magazines oppikken uit de Antwerpse kledingwinkels, over geregeld vrijdagavond induiken met VICE nights op het tv-kanaal Acht tot talloze clips en video’s bekijken van de vertical ‘Noisey’. VICE is altijd mijn favo- riete mediamerk geweest en het is ontzettend vet om hier nu deel van uit te kunnen maken. Hoewel mijn skateboard skills niet verder gaan dan een flauwe ollie.

Na mijn opleiding communicatiemanagement startte ik mijn mediacarrière bij Mediafin, waar ik contentprojecten opvolgde in de economische en vastgoedsector. Hoewel heel leerrijk, had ik na de zoveelste campagne over ‘Cvso aandelen voor Microinvesteringsklimaten in de lord-knows portefeuille’ meer dan zin om bezig te zijn met content waar ik het niet enkel tijdens het werk over wil hebben.

Sinds januari 2019 kan je mij ‘on the road’ vinden om de talloze samenwerkingsmogelijkheden in content, creatie en het platform VICE voor te stellen aan elk merk dat wil inzetten op jonge mensen. Wat hard nodig is in een tijd waar jonge mensen steeds gevoello- zer worden voor vaak herhaalde marketingboodschappen.

Wanneer ik niet aan het bespreken ben hoe we voor merken de beste tailormade communicatietools kunnen ontwikkelen, kan je mij in de vinden in de VICE BE office.

Daar zit ik meestal de Sonos te clai- men met een 90’s R&B of Calypso playlist, of van die on-coole dingen te doen zoals nakijken of we nog voldoende keukenpapier hebben. Ter compensatie heb ik inmiddels besloten om mijn skateboard skills op te schonen. Of ja een paar Nike SB’s kopen, telt dat ook?