Rode Neuzen Dag: waar is al dat geld naartoe?
Als een actie geld ophaalt voor het goede doel, wil iedereen weten wat er met dat geld gebeurt. VTM, Qmusic en Belfius, zoals eerder op pub.be gemeld de initiatiefnemers van de tweede editie van de Rode Neuzen Dag, hebben dat goed begrepen. In een nieuwe reeks commercials, mag Jonas Van Geel uitleggen wat hij met de ingezamelde € 3.858.814 van de eerste editie heeft uitgespookt. Flexus stond in voor de creatie.
“De spots vertrekken vanuit het centrale idee achter Rode Neuzen Dag: een portie humor helpt om serieuze zaken bespreekbaar te maken,” vertelt Sebastien Van Reet. “Het lijkt een moeilijke balans. Toch werkt ze, zowel in deze spots als in de rest van de Rode Neuzen Dag campagne. Een goeie grap breekt het ijs. Met diezelfde techniek wilden wij dat andere taboe, ‘wat is er met dat geld gebeurd’, op een consequente manier doorbreken.”
Naast humor is doorheen de hele Rode Neuzen Dag-campagne ook authenticiteit cruciaal. Sebastien Van Reet: “We laten hier de hulporganisaties zelf aan het woord. Het zijn zij die de Vlamingen bedanken voor hun steun. Niet Jonas, VTM, QMusic of Belfius. Zij faciliteerden en brachten alle Vlamingen samen rond één maatschappelijk probleem, jongeren met psychologische problemen helpen. De testimonials van de hulporganisaties tonen aan dat die hulp er effectief gekomen is.”
https://soundcloud.com/flexusadv/rode-neuzen-dag-2016-caraiben
https://soundcloud.com/flexusadv/rode-neuzen-dag-2016-afrika
Credits:
Advertiser: VTM, Qmusic, Belfius
Agency: Flexus
Creative Director: Sebastien Van Reet
Creation:: Sebastien Van Reet, Ken Callebaut, Bart Vandermaelen
Account director: Julie Standaert
Film Production Company: dedsit
Sound: Brandy