Saskia Schatteman nieuwe CEO van Var

News

foto-saskia-schatteman

© Geert De Taeye

Saskia Schatteman wordt de nieuwe CEO van Var, de reclameregie van VRT. Haar aanstelling werd vandaag goedgekeurd door de raad van bestuur van de openbare omroep. Na de zomer neemt Saskia Schatteman de fakkel over van huidig CEO Thierry Van Zeebroeck, die de komende maanden zal instaan voor een vlotte overgangsperiode en daarna aan de Var verbonden blijven als strategisch adviseur.

Saskia SchattemannSaskia Schatteman heeft ruime ervaring in marketing en media opgebouwd: ze werkte achtereenvolgens voor Mondelez, Procter & Gamble, De Lijn, Telenet en sinds 2011 voor Microsoft. In 2014 werd ze verkozen tot Advertiser Personality of the Year (PUB & UBA), en in 2008 tot Marketeer of the year (STIMA). Saskia Schatteman behaalde een Master in Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen en een Master in Algemeen Management aan de Vlerick Management School. Saskia Schatteman: “Ik ben heel blij met deze nieuwe uitdaging in een wereld in volle transitie. Ik ken Var als een mooi bedrijf, gedragen door een getalenteerde ploeg. Het is een mediaregie die sterke mediamerken vertegenwoordigt, en samen met de sterke VRT-content goed gewapend is voor de boeiende uitdagingen van de digitale toekomst. Ik kijk er ten zeerste naar uit om als CEO samen met Anny Wuyts en het sterk Var team verder te werken aan het succesverhaal van de Var in de snel evoluerende wereld.”

Luc Van den Brande, voorzitter van de raad van bestuur van VRT, is een tevreden man: “De keuze voor Saskia Schatteman als gelegeerd bestuurder van Var is een voortreffelijke keuze. Haar ervaring in zowel de marketing- als mediawereld zal haar zeker van pas komen om het succes van Var verder te zetten in een steeds meer digitale toekomst.”