Serviceplan Brussel op shortlist Gerety Awards 2023

Awards / News

Gerety Awards, de creatieve prijs die een volledig vrouwelijke jury samenbrengt om het beste in reclame te selecteren vanuit een krachtig perspectief, maakte zijn wereldwijde shortlist bekend.
De campagne Celebrate Diversity  van Serviceplan België staat op de shortlist in de categorie Craft Cut. (Zie ook dit interview!)

Executive Jury member voor India, Mahima Mathur, Creative Director DDB Mudra Group: "De Gerety Awards zijn de broodnodige gps voor organisatoren van awardshows die denken dat één of twee vrouwen in de jurypanels omwille van de diversiteit een goed gedane job is. Meer vrouwen in de jury heeft niet alleen te maken met het overbruggen van de zichtbaarheidskloof in de industrie, maar ook met het beoordelen van het beste in reclame dat de samenleving als geheel aanspreekt. Want laten we eerlijk zijn, er is niemand die de kracht van authentieke reclame die echt aanslaat bij alle doelgroepen beter begrijpt dan een stel vrouwen die zelf het slachtoffer zijn geweest van vermoeide stijlfiguren, stereotypen en clichés. Dat betekent dat je verdomd goed moet zijn om die Gerety-trofee te winnen."

Enkele opmerkelijke cijfers:

  • In totaal werden 325 inzendingen uit 42 verschillende landen geselecteerd. De meeste voorgedragen categorieën: in verschillende media is de categorie Craft Cut met in totaal 79 voorgedragen inzendingen en Works for Good met 66 inzendingen.
  • Meeste campagnes op de shortlist, in meerdere categorieën: House of Legends, SickKids Foundation van Cossette gevolgd door THE GLITCH voor Alzheimer Forschung Initiative van BBDO Duitsland en Shout voor Movistar van VMLY&R Mexico.
  • Meeste genomineerden: Cossette met 16 inzendingen op de shortlist
  • Meest genoteerde merk op de shortlist: McDonald's in 10 verschillende landen met vermeldingen op de shortlist van Cossette, DDB Warszawa, DDB Wien, DENTSU INC, Leo Burnett Group Manila, NORD DDB Helsinki, OMD Germany, Scholz & Friends, TBWA\Paris en Wieden+Kennedy.
  • Het meest genoteerde netwerk, uit 12 verschillende landen: VMLY&R
  • Meest geplaatste Holding: Omnicom, met 60 shortlistinzendingen, gevolgd door IPG met 53 en WPP met 52 shortlistinzendingen

De Grand Jury kiest nu de uiteindelijke winnaars die dinsdag 5 september bekend worden gemaakt. De winnaars krijgen Brons, Zilver, Goud of de Grand Prix, en er zijn ook algemene winnaars: Netwerk en Bureau van het Jaar.